• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

variabel printbereik met voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

gunner14

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 nov 2011
Beste allen,

ik ben bezig met een standaardformulier voor offertes. Hier komen tussen de 2 en 20 artikelen op te staan en onder de artikelen komt nog een beschrijving van de uren en wat losse dingen. Nu wil ik dat als er slechts 10 artikelen op de productenlijst komen te staan het programma automatisch bekijkt of alles wat onder de productenlijst moet komen te staan nog op pagina 1 past en anders dit in zn geheel op pagina 2 plaatst.

Dat moet dus eigenlijk een soort afbeelding worden, die nog wel aan te passen is.
Hoe kan ik dit doen?

gr

ps. bericht staat ook hier: http://www.worksheet.nl/

Laatst bewerkt:
Even een voorbeeldje van wat ik heb en wat ik wil:

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-GFDPPSCUBPPK.xls

Onder materialen zijn een aantal lege vakken met onder "omschrijving" een code die linkt naar een ander bestand waar de materialen instaan. Als er bij "aantal" een aantal ingevuld wordt met een code onder "productcode" komt er dus automatisch de omschrijving en prijs etc te staan.

Bij voorkeur heb ik nu dat de rijen, nadat alle materialen die gebruikt zijn ingevuld zijn, verdwijnen. Dit mag eventueel met een knop "alles ingevuld". Nu heb ik het zo gedaan dat er nadat alles is ingevuld een filter moet worden toegepast dat alles wat ingevuld is blijft staan. Deze optie heeft echter geen prioriteit, want dit is nog wel te doen bij elke factuur.

Wat ik het liefste heb is dat automatisch gekeken wordt of alles vanaf "Stelpost" op printpagina 1 past. Mocht dat niet het geval zijn, moet het in z'n geheel naar pagina 2. Ik wil niet dat er een scheiding komt halverwege stelpost of arbeidsloon. Hopelijk verduidelijk ik hier mijn vraag mee :).

Alvast hartelijk dank!

Klopt, ik hoopte zo een groter publiek aan te spreken, niet hetzelfde publiek ;) (al is die kans wel groot natuurlijk...).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan