• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Variabel pulldown-menu

Status
Niet open voor verdere reacties.

dannyflee

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2009
Hallo,

Ik heb een tabel daarin staan aantallen (met dubbele waarden) en mogelijke type apparatuur die daar bij past.
Nu wil ik het aantal invoeren in een cel, waarbij in een andere cel een pulldownlijstje komt met de correspondere typemogelijkheden.
Dit pulldownlijstje moet dus veranderen als er een ander aantal wordt ingevoerd.

Dit moet mogelijk zijn, ik weet alleen niet hoe:(

Ik heb een simpel voorbeeldje toegevoegd met fictieve waarden. In C27 zou het pulldownlijstje moeten komen.
De echte tabellen zijn een stuk groter.

Ben al een tijdje aan het google-en geweest maar kan het niet vinden.

Ben al aan het proberen geweest met aantal.als(, cel("adres", verschuiven(, index( en vergelijken( maar kwam er niet uit.

Wie oh wie weet hoe dit moet??
Mijn dank zal groot zijn:D

Bekijk bijlage Map3.xls

Zie hier met een hulpkolommetje en matrix formule (dus afsluiten met CTRL+SHIFT+ENTER)

Bijlagen

Werkt perfect,

Bedankt!

Ik heb nu 4 pulldown menu's
Is er ook nog een mogelijkheid om middels een als-functie een pulldown-menu te kiezen.
Bijvoorbeeld =als(E3="blauw";pulldownmenu in cel C1;pulldownmenu in cel C2)

Als ik het met de normale als functie doe krijg ik de waarde van de cel en niet het menu.

Graag gedaan, maar dat stond niet in je voorbeeld...
En volgens mij bedoel je een getrapte validatie, zoek hier eens op op dit forum of Google en je krijgt genoeg resultaten met voorbeelden.

Anders een nieuw voorbeeld toevoegen met de opbouw van het document en gewenste resultaat.

Perfect!

Heb het helemaal voor elkaar.

Bedankt voor de snelle hulp, echt TOP:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan