Variabel rapport printen op basis van door formulier gefilterde tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fabian10

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jun 2010
Ha allemaal!

Allereerst: Ik probeer Access te doorgronden, dus ik ben zeker geen expert. Misschien kan dus helemaal niet wat ik wil, daarom vraag ik jullie hulp.

Wat ik probeer: ik heb een tabel gecreëerd waarin via een formulier data ingevoerd kan worden. De data bestaat voornamelijk uit tekst, te weten vragen met antwoorden en heel veel labels om de vragen te categoriseren (kolom 'vak', kolom 'niveau', kolommen met trefwoord, etc).

Wat ik nu zou willen is dat ik via een ander formulier een zoekopdracht kan geven die automatisch resulteert in een rapport van de basis tabel op basis van de ingevoerde zoekopdracht. Bij dat rapport wil ik dan vinkjes om aan te geven welk deel van het rapport geprint moet worden.

Ik heb een zoekformulier gemaakt dat automatisch naar een tabel schrijft en een query die de zoekopdracht ophaalt. Ik krijg het echter niet voor elkaar de basis tabel automatisch te filteren op basis van de query, noch een rapport op basis van het filter. Waar ik ook tegenaan loop is dat ik bij de zoekopdracht geen en/of kan aangeven: ik wil bijvoorbeeld dat als ik 'vak' en '2e vak' invoer en 1 van beide invoeropdrachten matcht met 'vak' en/of '2e vak' uit de basistabel, dat de bijbehorende records al worden meegegeven (hij lijkt ze echter als aanvullende filters te lezen).

Ik hoop dat ik het probleem een beetje kon beschrijven; mijn opzet tot een database in de bijlage mislukte; ik krijg foutmeldingen als ik op de knop 'bijlage' klik.

Ik begrijp niet goed wat je bedoelt. Kan je nog eens een poging wagen je database te uploaden?

Bijlage

Het lukt echt niet. Ik klik op de paperclip en krijg dan de mededeling 'undefinedYou do not have permission to perform this action. Please refresh the page and login before trying again.' Dat heb ik geprobeerd, maar maakt geen verschil...
Ik krijg overigens dezelfde mededeling als ik probeer het bericht aan te passen en dan op 'opslaan' klik. Het is me uiteindelijk toch gelukt door te kiezen 'Ga geavanceerd'. Als ik dan klik op 'Aanpassingen bewaren', pakt hij het wel.
Voor de zekerheid mijn systeem: Win7 64 bit, C2DP9500 (2,53 Ghz), 4 GB RAM, IE 8.

Laatst bewerkt:
Jammer genoeg zie ik nog steeds geen bijlage....
Overigens snap ik, net als Guus, de oorspronkelijke vraag ook niet helemaal. Je wilt de oorspronkelijke tabel filteren op basis van een query?
Ik krijg het echter niet voor elkaar de basis tabel automatisch te filteren op basis van de query
Dat is op een paar manieren dubbelop: je kunt een tabel filteren, of je maakt een query op basis van die tabel met de gewenste filtering.
Als de query niet lukt, dan lukt de filtering uiteraard ook niet... Je kunt een filtering in een tabel nog opslaan als een query, als je dat wilt, maar ik denk dat je aan een query al genoeg hebt.
En die query gebruik je dan als basis voor je rapport, dan hoeft je daar ook niet meer te filteren.
Ik vermoed overigens dat je met Office 2007 werkt? Gezien de vraag dat je uit het rapport bepaalde delen wilt afdrukken op basis van selectievakjes?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan