• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Variabel tabblad in formule: is dit mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jurgentje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 feb 2008
Ik heb een overzichtssheet gemaakt met in de eerste kolom (A3 tot A25) een aantal namen.
Ik wil hier een overzichtstabel maken van de belangrijkste gegevens.

Voor elke naam heb ik een tabblad gemaakt met daarin een aantal gegevens over deze persoon.
(bijv. telkens op A1 de naam, A2 de voornaam, enz..., op F25 een eindscore.)

In mijn overzichtsheet wil ik - naast de naam (=naam tabblad) telkens de eindscore plaatsen (en nog telkens 20 andere waarden van elk tabblad).

Is het mogelijk om de naam van het tabblad variabel in te vullen zodat ik mijn formules door kan trekken?

= 'TabBladNaam'!F25

Alvast bedankt.

Beste Jurgentje,

Dat kan met de functie INDIRECT.
Gebruik de zoekfunctie van dit forum, of google, en je vind heel wat voorbeelden.

Als je wat hebt gemaakt en het werkt niet, post dan een testbestandje hier, aan kunnen we het aanpassen.

Richard

Code:
=Indirect($A1&"!F25")

Deze zou dat voor u moeten doen met als A1 het tabblad.

Cobbe

Super!
Bedankt Richard en Cobbe!
Ik probeer het vandaag nog uit.

Voor een of andere vreemde reden kreeg ik geen bericht in mijn inbox dat het probleem opgelost was. (ik kreeg dan wel weer de reminder van Watchdog)

Grtz,
Jurgen.

--
P.S. Ik geloof ook dat Jezus leeft. En hoewel dat mij nog niet zo vaak geholpen heeft bij Excel problemen... heeft Hij me al veel andere zaken geleerd. :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan