• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Variabel tekst.samenvoegen in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

stoffels70

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 nov 2012
Berichten
2
Hallo,

Ik zit met het volgende excel probleem.

Ik heb een excel met een 8000 tal lijnen waarvan ik telkens de tekst uit een aantal lijnen moet samenvoegen.
Hiervoor bestaat de functie =tekst.samenvoegen.

Maar soms moet ik 3 of 4 of 5 lijnen samenvoegen. Dit hangt af van de datum die in de kolom voor de tekst staat.
excel1.jpg

Hoe kan ik dus de tekst laten samenvoegen van een x aantal rijen tot de datum van de cel ervoor verspringt.

Mischien een beetje moeilijk uit te leggen, daarom zijn screenshot van mijn bestand en excelvoorbeeld toegevoegd.

Bekijk bijlage excel1.xls

Op het web heb ik tientallen voorbeelden terug gevonden van tekst.samenvoegen, maar niet van tekst.samenvoegen op variabele wijze.


Alle hulp is welkom.
 
Hoi Stoffels,

Meest eenvoudige oplossing is om de data steeds te vergelijken en kolom D er vervolgens aan vast te plakken.
Code:
E3: =D3&ALS(C3=C4;" "&D4;"")&ALS(C3=C5;" "&D5;"")&ALS(C3=C6;" "&D6;"")&ALS(C3=C7;" "&D7;"")&ALS(C3=C8;" "&D8;"")&ALS(C3=C9;" "&D9;"")&ALS(C3=C10;" "&D10;"")

Groet,
Jeroen
 
Laatst bewerkt:
hey jeroen,

alvast bedankt om mee te denken met mijn probleem.

Ik heb echter de formule gekopieerd in kolom e4. De formule voegt dan d4,d5 en d8 samen maar vergeet cel d7.

als ik de formule dan plak in e12 vergeet hij cel d14.

Ik ga proberen via de help van excel je formule te ontleden en dan de 3de cel proberen toe te voegen.

nogmaals bedankt.

betreft het crosposten = ik heb idd mijn vraag op 3 forums gepost, omdat ik in tijdsnood zit en hoopte zo om sneller resultaat te boeken, mijn excuses voor het overtreden van de forumregels.
 
Hoi stoffels,

De fout in E12 kan ik mij iets bij voorstellen, er stond een extra "d" in de formule,nu weggehaald. Maar voor de rest zou ik het niet weten.

De formule doet niet meer dan de cel c3 vergelijken met de cellen eronder. Als ze gelijk zijn wordt er een spatie en kolom d toegevoegd aan d3.

Jeroen
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan