Variabel veld in een query

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henk Benter

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2010
Mijn selectiequery bevat 7 kolommen. De eerste kolom wil ik graag variabel maken, indien mogelijk vanuit een keuzelijst. Zo kan de eerste kolom het veld Regio, Uitvoerder, Hoofdproject uit een tabel OHW bevatten. De gebruiker mag zelf bepalen welke query hij/zij wil zien. Nu moet ik via het ontwerpscherm telkens het ene veld wijzigen terwijl de tabel gelijk blijft alsmede de rest van de kolommen (zou heel snel meerdere query's kunnen maken, maar dat wil ik niet, omdat ook de tabel 1x per 4 weken wijzigt). Ik weet überhaupt niet of wat ik wil mogelijk is. Heb lang gezocht maar tot op heden niets kunnen vinden dat mij op weg helpt. Om het e.e.a. te verduidelijken heb ik een afbeelding bijgevoegd waarin geel gearceerd hetgeen ik graag variabel wil hebben vanuit een keuzelijst. Wie helpt mij op weg?

Knipsel.PNG

In de cursus Access heb ik exact dit onderwerp behandeld. Weet niet precies welk hoofdstuk, één van de latere. Zoek ‘m eens op :).

Ik ga op zoek. Daar had ik nog niet tussen gekeken. Op het web verder niet veel over dit onderwerp kunnen vinden. Wel veel over parameters en keuzelijsten. Maar deze hadden allemaal betrekking op de info die door de gebruiker was ingetoetst. Ondertussen hoofdstuk 18 gevonden en geprint. Ik hoop dat dit het hoofdstuk is dat je bedoeld en anders, weer een hoop geleerd en verder zoeken in de cursussen access. Dank in ieder geval voor je reactie.

Helemaal de goede :). Ik hoop dat je er uit komt, anders horen we het wel!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan