• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Variabel werkblad in VERTIKAAL.ZOEKEN of SOM.ALS

Status
Niet open voor verdere reacties.

dangre

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 okt 2009
Beste lezer,

Ik wil (student)informatie uit verschillende werkbladen bij elkaar halen in een overzichtswerkblad. (=faselijst)

Daarvoor kan ik VERT.ZOEKEN (kolom E) gebruiken om op studentnummer (kolom A) in een ander werkblad(BVSPEC-06!) met studieresultaten (in de 6e kolom) te zoeken.
=(VERT.ZOEKEN(A2;'BVSPEC-06'!A:F;6;ONWAAR))

De (student) informatie staat echter per cohort(=jaargang) in een apart werkblad. Ik zou daarom graag de naam van het werkblad! (=cohort) uit een cel (in kolom D) in het overzicht halen. het zou er dan ongeveer zo uitzien: (werkt niet)
=(VERT.ZOEKEN(A2;TEKSTUITCEL(D2)&!A:F;6;ONWAAR))

Onderstaande oplossing met SOM.ALS (kolom G) werkt wel nog wel voor 2 cohorten maar niet meer voor 5 met elk 2 varianten
=SOM.ALS('BVSPEC-06'!$A:$A;$A2;'BVSPEC-06'!H:H)+SOM.ALS('BVSPECA-06'!$A:$A;$A2;'BVSPECA-06'!H:H)

Ik heb met INDIRECT zitten puzzlen maar die kan alleen de waarde van één cel teruggeven en hier moet in een kolom of een matrix gezocht worden.

Bijgaand een uitgeklede versie van het bestand waar ik mee werk

Hoop dat iemand een oplossing heeft

Bijlagen

Laatst bewerkt:
In E2 volgende formule:
Code:
=VERT.ZOEKEN(A2;INDIRECT("'"&D2&"'!A:F");6;0)
en in G2 volgende:
Code:
=SOM.ALS(INDIRECT("'"&D2&"'!A:A");A2;INDIRECT("'"&D2&"'!H:H"))
Deze 2 kan je beide doortrekken naar beneden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan