• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

variabele aanpassing % werknemer afhankelijk van groepsgrootte

Status
Niet open voor verdere reacties.

SaraW

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2017
Hallo,

Op het werk zijn er 2 groepen (groep 1 en 2). Per groep werken 2 personeelsleden vast op die groep (tot 4). 1 personeelslid (Emy 80%)kan flexibel worden ingezet afhankelijk van de grootte van de groepen.
Als beide groepen even groot zijn moet ze dus 40% bij de ene groep en 40% bij de andere groep werken.
Tot nu toe heb ik enkel een formule waarmee ik haar percentage per groep kan aanpassen in volgende situaties: groep1>groep2, groep1=groep2, groep 1<groep2

Graag had ik een grotere flexibiliteit hebben naar haar percentage (van 0% tot 80%)

Ik heb al vanalles berekend maar krijg het niet gezien met de reeds berekende data.

Iemand die een zetje kan geven?

Het voorbeeldbestand zit in bijlage.

Alvast bedankt!
Bekijk bijlage voorbeeldfile.xlsx

Misschien begrijp ik het niet goed.

De totale groep is 24 personen, en daar heb je 4,2 FTE voor...
Als het een 11-13 verdeling is, verwacht je voor de groep van 11 in totaal (4,2/24)*11 = 1,925 FTE in te zetten en voor de groep van 13 dus de andere 2,275.

Je hebt reeds 1,8 FTE in de eerste groep, en 1,6 FTE in de tweede groep. Dan zou je dus ((1,925-1,8)/0,8)=15,625% van Emy in groep 1 willen inzetten, en de overige 84,375% in groep 2.

Nu bereken je de 4,2 FTE echter door de groepen op te tellen, en dan kom ik op een kringverwijzing uit. Volgens mij zou die 4,2 FTE het uitgangspunt moeten zijn. Klopt mijn interpretatie?

Jou interpretatie klopt inderdaad helemaal. Ik ging uit van het misse startpunt
heel erg bedankt!

Misschien begrijp ik het niet goed.

De totale groep is 24 personen, en daar heb je 4,2 FTE voor...
Als het een 11-13 verdeling is, verwacht je voor de groep van 11 in totaal (4,2/24)*11 = 1,925 FTE in te zetten en voor de groep van 13 dus de andere 2,275.

Je hebt reeds 1,8 FTE in de eerste groep, en 1,6 FTE in de tweede groep. Dan zou je dus ((1,925-1,8)/0,8)=15,625% van Emy in groep 1 willen inzetten, en de overige 84,375% in groep 2.

Nu bereken je de 4,2 FTE echter door de groepen op te tellen, en dan kom ik op een kringverwijzing uit. Volgens mij zou die 4,2 FTE het uitgangspunt moeten zijn. Klopt mijn interpretatie?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan