• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Variabele bestanden kan dit met de index formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

wjvdlinden

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2006
Berichten
150
Is het mogelijk om een bestandsnaam variabel te maken en dit toe te passen in een index formule?
 
Ik zie het nut niet om een bestandnaam variabel maken. Als het bestand geopend is (je werkt erin) denk ik niet dat je de naam van het bestand zomaar kan aanpassen.

Betreft je 2e vraag: Het is me niet geheel duidelijk wat je bedoelt. Maar je kunt via =cel(bestandsnaam) de route, naam e.d. van het bestand opvragen en in een cel zetten. Vervolgens kan je dit gebruiken in een functie, zoals INDIRECT() oid.
 
Variabel bestanden

Paul,

Ik heb een groot aantal bestanden met gegevens.

Vervolgens heb ik via Jetreports gegevens op vanuit ons ERP pakket.

Daarna zet ik de gegevens op vanuit de onderliggende bestanden eronder

Voorbeeld:

Tabblad 1 gaat de gegevens ophalen uit bestand x
Tabblad 2 gaat de gegevens ophalen uit bestand y

Maar mijn probleem/voordeel is dat de tabbladen nu automatisch worden aangemaakt.
 
Ik denk dat het ff wachten is op iemand met verstand van VB(A). Daar heb ik veel te weinig verstand van.
 
Variabele bestandnaam

Ik ga alle gegevens wel in één bestand zetten en dan met vertikaal zoeken proberen

Maar dat kost even veel tijd. Dus ik hoop nog op een reactie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan