• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

variabele doen verwijzen naar inhoud cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sir Botex

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2008
ik wil een variabele de waarde geven van een bepaalde celinhoud

heb het geprobeerd met volgende formule, maar dit lukt niet...
(rij en kolom zijn ook 2 variabelen, en zodoende dus variabel :rolleyes:)

Code:
fase_kg = Cells(rij, kolom)

Kan iemand me helpen?

Hoi Botex,

Je vraag staat op opgelost, is dat ook zo?

De code die je geeft is in ieder geval correct. Het zou kunnen zijn dat er een fout zit bij het toekennen van de variabelen Rij en Kolom. De eenvoudigste manier om dat te testen is om voor je fase_kg een regel toe te voegen:
Range("E2")=Rij:Range("E3")=Kolom

VBA geeft nu in ieder geval aan wat de waarden van rij en kolom zijn. Als je probleem is opgelost verwijder je de regel weer.

Groet,

Jeroen

Ik zou wel .Value toevoegen.

Code:
fase_kg = Cells(rij, kolom).Value

Je kan wel degelijk een foutmelding krijgen als bijvoorbeeld rij geen numerieke waarde heeft.

Ook als rij en/of kolom een waarde heeft kleiner of gelijk aan 0, verschijnt een foutmelding.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Code:
Sub Print_Voederschema()
Dim rij, kolom, rijresultaat, fase_nr, fase_rij, fase1, fase2, fase3, fase4 As Long
Dim fase_voeder, fase_kg, voorwaarde As Variant

rij = 10
fase_nr = 1
fase1 = 10
fase2 = 12
fase3 = 16
fase4 = 21
fase_kg = 0
rijresultaat = 4

If Not Sheets("sheet1").Rows(1).Find([D32], , xlValues, xlWhole) Is Nothing Then
    kolom = Sheets("sheet1").Rows(1).Find([D32], , xlValues, xlWhole).Column
    End If
[b40] = kolom

Do Until fase_nr > 4
        Do Until fase_kg > 0
            fase_kg = Cells(rij, kolom).Value
            rij = rij + 1
            Loop
        Worksheets("berekening").Cells(rijresultaat, 7).Value = Cells(rij - 1, kolom).Value
        Worksheets("berekening").Cells(rijresultaat, 6).Value = Cells(rij - 1, 3).Value
        fase_nr = fase_nr + 1
        fase_kg = 0
        rijresultaat = rijresultaat + 1
        If fase_nr = 1 Then rij = fase1 Else If fase_nr = 2 Then rij = fase2 Else If fase_nr = 3 Then rij = fase3 Else rij = fase4
        Loop

End Sub

heeft 1x perfect gewerkt, daarna foutmelding...

UP, in de hoop dat iemand mij een oplossing kan bieden, want mijn programma zou tegen woensdag klaar moeten zijn...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan