Hee hallo beste mensen!
Allereerst, fijn dat er zo'n forum bestaat, daar staan altijd nuttige dingen tussen! Helaas heeft mijn nazoek-actie in dit forum niet tot een antwoord geleidt, dus vandaar dit topic.:thumb:
Ik zit met het volgende probleem.
In een cel (B5) kan je 11 landen invullen. In een ander excelbestand (patenten.xls) zijn 11 tabbladen, genoemd naar die 11 landen. Nu moet er dus een link komen, naar het andere excelbestand op het tablad van het land wat er in B5 staat ingevuld. Een variabele formule dus, iets als:
=HYPERLINK("[patenten.xls]".B5."!A1";"Patenten")
Dit lukt geenzins, vandaar mijn volgende poging (In cel A40 t/m A50 staan de elf landen):
=ALS(B5=A50;HYPERLINK("[patenten.xls]Vietnam!A1";"Patenten");ALS(B5=A49;HYPERLINK("[patenten.xls]Turkije!A1";"Patenten");0))
*aangepast, eerst waren het 11 ALS-functies, opgebouwd als hiervoor*
Helaas werkt dit dus ook niet, omdat er slechts 6 ALS-functies in 1 cel kunnen.
Nu ben ik écht ten einde raad, en nergens op internet kan ik vinden hoe je een waarde van een cel als doel kan gebruiken in een hyperlink.
Weet iemand misschien een oplossing?
Met vriendelijke groet,
J. van Ginkel
EDIT:
Ik heb even de 2 bestanden (op verzoek) bijgevoegd.
De cel waar het probleem omgaat, is cel E9.
Allereerst, fijn dat er zo'n forum bestaat, daar staan altijd nuttige dingen tussen! Helaas heeft mijn nazoek-actie in dit forum niet tot een antwoord geleidt, dus vandaar dit topic.:thumb:
Ik zit met het volgende probleem.
In een cel (B5) kan je 11 landen invullen. In een ander excelbestand (patenten.xls) zijn 11 tabbladen, genoemd naar die 11 landen. Nu moet er dus een link komen, naar het andere excelbestand op het tablad van het land wat er in B5 staat ingevuld. Een variabele formule dus, iets als:
=HYPERLINK("[patenten.xls]".B5."!A1";"Patenten")
Dit lukt geenzins, vandaar mijn volgende poging (In cel A40 t/m A50 staan de elf landen):
=ALS(B5=A50;HYPERLINK("[patenten.xls]Vietnam!A1";"Patenten");ALS(B5=A49;HYPERLINK("[patenten.xls]Turkije!A1";"Patenten");0))
*aangepast, eerst waren het 11 ALS-functies, opgebouwd als hiervoor*
Helaas werkt dit dus ook niet, omdat er slechts 6 ALS-functies in 1 cel kunnen.
Nu ben ik écht ten einde raad, en nergens op internet kan ik vinden hoe je een waarde van een cel als doel kan gebruiken in een hyperlink.
Weet iemand misschien een oplossing?
Met vriendelijke groet,
J. van Ginkel
EDIT:
Ik heb even de 2 bestanden (op verzoek) bijgevoegd.
De cel waar het probleem omgaat, is cel E9.
Bijlagen
Laatst bewerkt: