variabele in unattend.bat

Status
Niet open voor verdere reacties.

hangmat

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 mei 2001
Ik wil een serie pc's installeren met een unattend.txt. Nu verschillen de driveletters van de cd-rom spelers. Ik wil dus in de volgende regels

set SetupFiles=E:\i386
E:\i386\winnt32 /s:%SetupFiles% /unattend:%AnswerFile% /copysource:lang

De E vervangen door een variabele. Maar hoe doe ik dat ook alweer onder DOS, om een variabele laten vragen? Het was iets met %1, kan ik me herinneren.

met de %1 variabele kun je een waarde meegeven bij het starten van het batch bestand voorbeeld

Als jou batch bestand blaat.bat heet en je start hem als
z:\blaat.bat helpmij
dan is de variabele %1 gevuld met helpmij

en een "echo %1" wat in het bestand wordt uitgevoerd zal resulteren in een helpmij output op je scherm.

Maar dat is dus eigenlijk niet wat jij wil.

Wat jij wil is (volgens mij:)) een cd die je in een willekeurig systeem kan stoppen ervan opstarten en dan weglopen.

Het makkelijkste wat je kan doen is jou unattended.txt (of hoe je hem ook genoemd hebt) hernoemen naar winnt.sif en die in de I386 map gooien voordat je de cd wegbrand....
en dan hoef je niet moeilijk te doen met variabelen :)
dat bestand word nl automatisch opgezocht bij de installatie en indien aanwezig als answerfile gebruikt.

het kan wel hoor... volgens mij iets met %cdrom% maar helemaal zeker ben ik daar niet van.

Weet je zeker dat dit winnt.sif moet zijn en niet sysprep.inf? Eigenlijk wil ik gewoon booten met een diskette die vervolgens in de autoexec.bat de installetieinstructie met de unattend.txf aanroept. Maar omdat de driveletters van de cd- rom spelers van de pc's verschillen, wil ik graag dat deze als variabele worden ingevoerd. Maar ik denk dat het makkelijker is om deze driveletters met mscdex gewoon op z te laten zetten.

De winnt.sif kan toch ook op een diskette staan als ik van de cd-rom opstart?

Geplaatst door hangmat
Maar ik denk dat het makkelijker is om deze driveletters met mscdex gewoon op z te laten zetten.

De winnt.sif kan toch ook op een diskette staan als ik van de cd-rom opstart?

De MSCDEX optie kan ook... maar dan moet je met de diskette opstarten.

winnt.sif kan ook op de flop staan jah, volgens mij (ooit gelezen nooit geprobeerd) zoekt windows setup in die lokatie als tweede (na de I386 map) naar de winnt.sif

en ja het moet winnt.sif zijn... sysprep.inf is voor een ander type installatie :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan