variabele in url

Status
Niet open voor verdere reacties.

samual

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 okt 2012
hallo iedereen,

ik heb een probleem waar ik maar niet uit kom,
ik moet bekennen dat ik een beginner ben als het op html aankomt en uberhoud niet weet of dit mogelijk is.

wat ik wil krijgen is dat je een submit box op het scherm krijgt en dat als je daar iets invult hij die invoer in een url plaatst en naar die url gaat.

dus in essentie krijg je dan een wil ik de url http://www.website.nl/something/somthing_else_(hier de user input).html

hopelijk kan iemand mij helpen, als er iets niet duidelijk is laat het dan weten dan zal ik proberen het te verduidelijken.

b.v.d. Samual

Mm, dit is "wel" mogelijk, maar je schiet er weinig mee op.
Want somthing_else_davidvulthierwatin.html bestaat niet en leid dus naar een 404 page error.
Wat je wel kan doen is via PHP en de GET method een site.php?invoer=davidvulthierwatin

Dit is opzich toch wel hetzelfde? Of wilt u echt iets specifiek ermee doen?

voorbeeldje in het engels

het is voor een schoolproject en moet uiteindelijk naar iemands rooster gaan als hij zijn leerling nummer invult, de website daarvoor eindigt op leerlingnummer.html
php snap ik nog minder van dan html maar als u dit adviseert ga ik er wel naar kijken.
is dit genoeg info om te begrijpen wat mijn bedoeling is, ik hoop van wel

groet Samual

Helaas zou je dan toch echt verder moeten met PHP, maar dit kost zeker tijd. Tja op de w3school kun je wel wat leren, maar wil je er echt in gaan verdiepen zou je naar de bibliotheek kunnen gaan.

oke, bedankt voor je hulp.
k ga me in php verdiepen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan