• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

variabele kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arjan de Graaff

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2008
LS,

ben bezig met een verwijzing, maar ik kom er niet uit.

Ik heb de volgende formule gebruikt om een bepaalde waarde te vinden in een rij. De kolom waarde deze waarde instaat is variabel. Als hij deze waarde heeft gevonden is de kolom dus bekend en deze heb ik dan weer nodig om in een andere rij optellingen te maken. Deze optellingen lopen vanaf een bepaalde kolom tot de variabele kolom die met de formule gevonden is.

Hoe kan ik dit toepassen in excel.

Arjan

Whoow... zou je misschien een voorbeeldbestandje kunnen geven? En je hebt het over 'de volgende formule' die je hebt gebruikt, maar die formule staat er niet bij... ;)

Code:
=ZOEKEN("PC48";'2008-1'!$B68:'2008-1'!$CN68;'2008-1'!$B5:'2008-1'!$CN5)

Dit is de formule. PC48 is de variabele en deze invulling in werkblad 2008-1 bepaald welke kolom hij met gaan gebruiken. Als hij dit bepaald heeft wil ik de volgende formule automatisch laten aanpassen.

Code:
=SOM('2008-1'!B69:'2008-1'!CN69)

Daarbij moet dus CN veranderen in de kolom die uit de bovenste formule is gekomen.

Hoop dat dit iets duidelijker is.

Groet,

Arjan

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan