Dag beste help mij-ers.
in mijn studie php en mysql proffessional , begin in natuurlijk met een inleiding tot programmeren en dat vereist nu dat ik in java begin, en daar heb ik exact nog nooit wat mee gedaan.
Nu zit ik vast bij een opdracht waarin ik een (erg simpel) cijferevaluatie programma moet maken, maar ik kom er niet uit.
De bedoeling is dat:
Je een cijfer ingeeft in een JoptionPane
Je gebruikt maakt van int getallen
het evalueren gebeurt op basis van <=3 is slecht <= 5 onvoldoende <=7 is goed, etc...
Maar wat ik nergens heb kunnen lezen in de stof is hoe ik de JoptionPane koppel aan de int variabele.
het volgende heb ik al, maar dat werkt dus niet...
Kan iemand me vertellen hoe ik de relatie leg tussen de invoer in het JoptionPane en de int getallen?
in mijn studie php en mysql proffessional , begin in natuurlijk met een inleiding tot programmeren en dat vereist nu dat ik in java begin, en daar heb ik exact nog nooit wat mee gedaan.
Nu zit ik vast bij een opdracht waarin ik een (erg simpel) cijferevaluatie programma moet maken, maar ik kom er niet uit.
De bedoeling is dat:
Je een cijfer ingeeft in een JoptionPane
Je gebruikt maakt van int getallen
het evalueren gebeurt op basis van <=3 is slecht <= 5 onvoldoende <=7 is goed, etc...
Maar wat ik nergens heb kunnen lezen in de stof is hoe ik de JoptionPane koppel aan de int variabele.
het volgende heb ik al, maar dat werkt dus niet...
Code:
package zelfstandig1;
import javax.swing.JOptionPane;
public class evaluatie {
/**
* @param args
* @param String
*/
public static void main(String[] args ) {
int een = 1;
int twee = 2;
int drie = 3;
int vier = 4;
int vijf = 5;
int zes = 6;
int zeven = 7;
int acht = 8;
String cijfer = JOptionPane.showInputDialog(null,"Vul een cijfer in","cijfer invoer",
JOptionPane.QUESTION_MESSAGE);
if(cijfer == een ){
String output = cijfer +"is"+"Slecht.";
JOptionPane.showMessageDialog(null,output,"antwoord",
JOptionPane.INFORMATION_MESSAGE);
}
else{
String output = cijfer +"is"+"Goed.";
JOptionPane.showMessageDialog(null,output,"antwoord",
JOptionPane.INFORMATION_MESSAGE);
}
// TODO Auto-generated method stub
System.exit(0);
}
}
Kan iemand me vertellen hoe ik de relatie leg tussen de invoer in het JoptionPane en de int getallen?