Variabele meegeven bij aanroepen Userform.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Woffels

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2006
Hallo,
Twee vraagje over VBA in Excel:

Vraag 1:
Is het mogelijk meerdere variabele mee te geven bij het aanroepen van een Userform zoals dat ook gebeurd bij een functie?

Zoals:
Code:
Call Functie (A, B)

Vraag 2:
Is het mogelijk om vanuit een userform rechtstreeks in een cel op een bepaald blad te schrijven?

Erwin

Vraag 1:
Aan de opdracht Userform.Show kan je alleen een parameter meegeven die bepaalt of er Modal of Modeless geopend moet worden. Voor alle andere dingen kan je variabelen gebruiken die Public zijn gedeclareerd.

Vraag 2:
Ja. Bijvoorbeeld:
Sheets("Blad1").Range("A1") = Userform1.Textbox1.Text

Laatst bewerkt:
Je hebt de Public variabele niet in een module staan maar achter blad1.

Hallo,

Nu gaat het declareren goed, maar als ik een Array gebruik voor het uitlezen van een keuze uit een combobox, krijg ik een melding dat bepaalde types niet overeen komen.

Zie Test.xlsm

Bijlagen

Waarom doe je het niet gewoon zo?
Code:
Private Sub ComboBox1_Change()
    TextBox1.Text = ComboBox1.Column(0)
    TextBox2.Text = ComboBox1.Column(1)
    TextBox3.Text = ComboBox1.Column(2)
End Sub

Dan heb je geen datatypes en arrays nodig.

Laatst bewerkt:
Bij voorkeur zou ik gebruik maken van een tabel (listobject) ipv een een afgebakende gedefinieerde naam.

Bijlagen

Werkt prima, ik heb alleen nog een probleempje met het vullen van een textbox op mn form met meerdere cijfers achter de komma. Als ik de keuze uit de Combox naar een tekstbox schrijft wordt de waarde (Integer) afgerond en dat wil ik niet. Hoe kan ik dat voorkomen?

Bekijk bijlage Test.xlsm

Een Integer is een geheel getal. Dan krijg je natuurlijk nooit een , in de tekstbox. Maak er een Double van

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan