variabele opzoektabel access 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

bobkeizer65

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2005
Weet iemand dit?

Ik heb klanten die een bepaalde tijd ruimte nodig hebben (deuren)
ik heb in een query de week, dag en tijd vanaf en de week, dag en tijd totdat omgezet naar codes.
Nu heb ik een tabel met lokaties.
In de WAVEtabel wil ik nu een DEUR kiezen. Bij de eerste gaat dat natuurlijk goed.

Nu komt de truc

bij de tweede moet hij weer de deuren geven BEHALVE die ene die al binnen dat tijdvak bezet is.

De WW, WD en WT (waveweek, -dag en -tijd) moet dus groter zijn dan de laatste LW, LD en LT (laadweek, -dag en -tijd) en
de LW, LD en LT kleiner dan de eerstvolgende WW, WD en WT

Zo moet ik lokaties kunnen vinden en toekennen aan de klanten die de gewenste periode vrij is.

Het hoeft natuurlijk niet helemaal uitgewerkt te worden door iemand als ik maar een idee heb want ik weet even niet hoe ik hier verder moet gaan. (ben het effe kwijt nu)

Heb zelf SQL in gedachte
select FROM [deuren]
where WAVE > LADEN
and LADEN < WAVE

of zoiets dergelijks

wie helpt?

Bob:thumb:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Zal er een blik op werpen!

Michel

Ben bezig met het tweede blik.... snap nog niet helemaal hoe je de berekeningen in de query hebt bedoeld.

Michel

Als ik de structuur een beetje doorheb, dan zit het zo: in de tabel tWaves noteer je beginweek, begindag en begintijd (WW,WD,WT). Vervolgens noteeer je de eindweek, einddag en eindtijd (LW, LD, LT). Nu wil je alleen kunnen kiezen uit deuren die nog niet zijn geboekt in een bepaald tijdblok.

Het probleem dat je hebt, is, denk ik, dat je niet met tijdblokken werkt, en niet met datums. De zs velden die je nu gebruikt zou ik zelf vervangen door twee velden: Wave en Laden, met een datum/tijd notatie. Je vult deze velden dan met =Now(), zodat je met één veld een datum, dagnummer, tijd en als je dat wilt, een weeknummer kunt opvragen. Dat laatste doe je dan met een query.
Door met één veld te werken, is het veel makkelijker om te checken op vrije ruimte in het schema. Als je met vaste tijdblokken wilt werken, zou je daar een aparte tabel voor kunnen gebruiken met tijdsblokken van 15 minuten bijvoorbeeld.
Op een formulier moet het dan wel mogelijk zijn om m.b.v. keuzelijsten een filtering te maken waarbij bepaalde tijdsblokken worden uitgesloten, als er al een reservering op ligt.

Michel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan