bobkeizer65
Gebruiker
- Lid geworden
- 2 mei 2005
Weet iemand dit?
Ik heb klanten die een bepaalde tijd ruimte nodig hebben (deuren)
ik heb in een query de week, dag en tijd vanaf en de week, dag en tijd totdat omgezet naar codes.
Nu heb ik een tabel met lokaties.
In de WAVEtabel wil ik nu een DEUR kiezen. Bij de eerste gaat dat natuurlijk goed.
Nu komt de truc
bij de tweede moet hij weer de deuren geven BEHALVE die ene die al binnen dat tijdvak bezet is.
De WW, WD en WT (waveweek, -dag en -tijd) moet dus groter zijn dan de laatste LW, LD en LT (laadweek, -dag en -tijd) en
de LW, LD en LT kleiner dan de eerstvolgende WW, WD en WT
Zo moet ik lokaties kunnen vinden en toekennen aan de klanten die de gewenste periode vrij is.
Het hoeft natuurlijk niet helemaal uitgewerkt te worden door iemand als ik maar een idee heb want ik weet even niet hoe ik hier verder moet gaan. (ben het effe kwijt nu)
Heb zelf SQL in gedachte
select FROM [deuren]
where WAVE > LADEN
and LADEN < WAVE
of zoiets dergelijks
wie helpt?
Bob:thumb:
Ik heb klanten die een bepaalde tijd ruimte nodig hebben (deuren)
ik heb in een query de week, dag en tijd vanaf en de week, dag en tijd totdat omgezet naar codes.
Nu heb ik een tabel met lokaties.
In de WAVEtabel wil ik nu een DEUR kiezen. Bij de eerste gaat dat natuurlijk goed.
Nu komt de truc
bij de tweede moet hij weer de deuren geven BEHALVE die ene die al binnen dat tijdvak bezet is.
De WW, WD en WT (waveweek, -dag en -tijd) moet dus groter zijn dan de laatste LW, LD en LT (laadweek, -dag en -tijd) en
de LW, LD en LT kleiner dan de eerstvolgende WW, WD en WT
Zo moet ik lokaties kunnen vinden en toekennen aan de klanten die de gewenste periode vrij is.
Het hoeft natuurlijk niet helemaal uitgewerkt te worden door iemand als ik maar een idee heb want ik weet even niet hoe ik hier verder moet gaan. (ben het effe kwijt nu)
Heb zelf SQL in gedachte
select FROM [deuren]
where WAVE > LADEN
and LADEN < WAVE
of zoiets dergelijks
wie helpt?
Bob:thumb:
Bijlagen
Laatst bewerkt: