Variabele query

Status
Niet open voor verdere reacties.

M.Broere

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2000
Beste lezer,

Ik heb een query gebaseerd op een tabel die als velden verschillende diciplines heeft die bij een bepaald adres horen.
Dus bv velden: adres - loodgieter - dakdekker - electro
De velden bevatten (via een opzoektabel) bedrijfsnamen
De query maakt een lijst per dicipline van aantallen adressen per bedrijfsnaam.

Nu heb ik dus per dicipline een query gemaakt maar wil eigenlijk 1 query die op basis van een formulier met een keuzelijst(er is ook een tabel met aanwezige diciplines) de aantallen geeft. (via VBA wordt nu de naam van de uit te voeren query uitgelezen uit de keuzelijst en de query gestart)

Kortom hoe maak ik een query waarvan de veldkeuze(niet de veldwaarde!) bepaald wordt door de keuzelijst van een formulier ?

Je kunt in een keuzelijst ook Veldnamen zetten uit een tabel; een optie die veel mensen niet gebruiken maar die erg handig is om flexibele velden in een query te zetten. Zeker als je een keuzelijst maakt waarop je meerdere waarden kunt selecteren. Die gebruik je dan om m.b.v. vba de query op te bouwen. Of je maakt op je formulier selectievakjes op basis waarvan je een query opbouwt.

Beste Octafish

Ik kijg de tabelveldnamen dan wel in de keuzelijst.
(maar hoe filter ik dan bv het veld perceelnummer eruit ?)

Ook kan ik de keuze dan nog steeds niet in de query als flexibel veld gebruiken.
(ik probeer het variabele veld nu als expressie in te voeren ? of moet ik de query dan misschien in VBA maken ? dat kan misschien maar moet ik uitzoeken hoe hoe je dat doet)

:o

Ik had het al aangegeven: je moet de query dan in VBA maken. Helemaal juist gezien!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan