• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Variabele Range sorteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

youdeni

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2008
Beste,

Ik heb een bestand dat bestaat uit 10 kolommen. Dit blijft altijd hetzelfde. Echter het aantal rijen kan wijzigen aan de hand van de import (is dus variabel).
Nu wil ik met een macro dat eerst wordt gekeken naar de range en vervolgens wordt gesorteerd op kolom G en dan vervolgens gesorteerd op kolom B.
Ik heb een bestandje toegevoegd om het hopelijk wat te verduidelijken wat ik bedoel.

Bij voorbaat dank voor jullie reacties.

Youdeni

Bijlagen

2 opties
1) Gewoon blind de hele kolom sorteren
Dus: A:J
2) Current region gebruiken:
Range("A1").CurrentRegion.Select

JeanPaul,
Dit ziet er super uit. Alleen als ik de code knip in mijn daadwerkelijk bestand, dan werkt het niet. Kan je mij de code mss uitleggen zodat ik het op de juiste manier kan verwerken?
Al vast bedankt.

Laatst bewerkt door een moderator:
De code bestaat uit naam bereiken , heb je deze ook aangemaakt

JeanPaul,

De kolommen die je heb gedefinieerd, dat stuk begrijp ik. Alleen ik snap niet waarom je ook het bereik Mijnbestand met de verwijzing =VERSCHUIVING(Blad1!$A$1;1;;AANTALARG(Blad1!$B:$B)-1;10) heb aangemaakt. Kan je me dat ook uitleggen?

Thanx

Laatst bewerkt door een moderator:
@youdeni Onnodige quotes verwijderd. Wanneer je direct reageert op een reactie is het niet nodig om dat bericht te quoten. Onnodig quoten heet dat, hetgeen niet gewenst is.

Het naam bereik mijnbestand is de hele databank, wanneer je onderaan je databank rijen gaat bijvoegen zal je bestand zich automatisch aanpassen vandaar deze formule.

JeanPaul,

Ok, ik begrijp nu waarom, maar snap nog niet de formule. Waarom zit de formule: AantalArg ook in de formule? Is verschuiving niet genoeg?
Mijn vraag is in iedergeval wel opgelost. Ik hoop dat je me dit nog wil uitleggen dus ik laat het topic nog even open.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan