Hallo,
Ik wil graag een variabele range toepassen. Dit lukt opzich wel maar niet op de manier zoals ik die zou willen. Momenteel ziet de range er bijvoorbeeld zo uit:
Nu zou ik 2 dingen kunnen doen:
1.
of
2.
Beide manieren voldoen niet aan mijn eisen
Bij de eerste komen alle gegevens uit de rij mee, dus ook boven de a6. Hier staan gegevens in die ik niet in een combobox zou willen zien. En de 2e manier kan opzich wel, maar daar wordt het werkblad ontzettend traag van als ik veel van deze range toepas.
Heeft iemand een idee hoe ik de Range zo kan instellen dat hij wel vanaf rij 6 begint, maar daarna variabel is. Het liefst zou ik graag zien, dat Excel alleen die cellen pakt waar ook daadwerkelijk gegevens instaan. Dus dan zie je in een combobox niet zo'n lange schuifbalk.
Alvast bedankt!:thumb:
Ik wil graag een variabele range toepassen. Dit lukt opzich wel maar niet op de manier zoals ik die zou willen. Momenteel ziet de range er bijvoorbeeld zo uit:
Code:
.Range("a6:a11")
1.
Code:
.Range("a:a")
2.
Code:
.Range("a6:a65536")
Beide manieren voldoen niet aan mijn eisen

Heeft iemand een idee hoe ik de Range zo kan instellen dat hij wel vanaf rij 6 begint, maar daarna variabel is. Het liefst zou ik graag zien, dat Excel alleen die cellen pakt waar ook daadwerkelijk gegevens instaan. Dus dan zie je in een combobox niet zo'n lange schuifbalk.
Alvast bedankt!:thumb: