Beste mede programmeurs,
Na goeie tips van jullie en oplossing van vorig probleem ,ben ik in een volgende fase terecht gekomen met een volgend probleem.
Ik heb een rapport met een bepaalde recordbron (gebaseerd op query's).
De recordbron van dit rapport varieert zie topic Rapport-met-verschillende-recordbronnen
Op dit rapport staan ook grafieken.
Voor de rijbronnen van deze grafieken wil dezelfde recordbron gebruiken als in het rapport.
De code voor de rijbron van de grafiek ziet nu alsvolgt uit: (Microsoft Graph Chart)
De query 'queryRapportKlant' moet dus gelijk worden aan de query die het rapport gebruikt.
Volgende heb ik geprobeerd (zonder resultaat)
In de graph Rijbron
Wie helpt mij verder
Mijn dank is groot
Eric
Na goeie tips van jullie en oplossing van vorig probleem ,ben ik in een volgende fase terecht gekomen met een volgend probleem.
Ik heb een rapport met een bepaalde recordbron (gebaseerd op query's).
De recordbron van dit rapport varieert zie topic Rapport-met-verschillende-recordbronnen
Op dit rapport staan ook grafieken.
Voor de rijbronnen van deze grafieken wil dezelfde recordbron gebruiken als in het rapport.
De code voor de rijbron van de grafiek ziet nu alsvolgt uit: (Microsoft Graph Chart)
Code:
SELECT [plant],Count([ID_storing]) AS [AantalID_storing] FROM [queryRapportKlant] GROUP BY [plant];
De query 'queryRapportKlant' moet dus gelijk worden aan de query die het rapport gebruikt.
Volgende heb ik geprobeerd (zonder resultaat)
Code:
'Veranderen recordsource (query):
'Openen rapport in designview, andere recordbron koppelen, en opslaan
DoCmd.OpenReport stDocName, acViewDesign, , , acHidden
stGraphSource = " [plant],Count([ID_storing]) AS [AantalID_storing] FROM [" & stRecordSource & "] GROUP BY [plant];"
MsgBox stGraphSource 'test
Reports(stDocName).RecordSource = stRecordSource
DoCmd.Close acReport, stDocName, acSaveYes
'Einde Veranderen recordsource (query):
DoCmd.OpenReport stDocName, acViewPreview
In de graph Rijbron
Code:
SELECT &stGraphSource
Wie helpt mij verder
Mijn dank is groot
Eric
Laatst bewerkt: