Variabele snelheid?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jansen010

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2008
Goedemiddag,

Ik heb KPN InternetPlusBellen (8 Mb)

Nu heb ik een desktop gedraad en een laptop draadloos aan de witte Experia Box.

Als ik in het netwerkcentrum kijk om de snelheid te bekijken dan zijn dit de resultaten:

. van de desktop pc is de snelheid stabiel 100,0 Mbps
. van de laptop is de snelheid variërend van 72 Mbps, dan weer 130 Mbps en een enkele keer 144 Mbps

Omdat ik eigenlijk sinds een week draadloos ben (laptop) en mij eerlijk gezegd nooit echt in de praktijk verdiept hebt in netwerken e.d. vraag ik mij af hoe het komt dat de snelheid van het internet op de laptop zo verschillend is.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Je internet snelheid is 8 Mbps, je netwerkkaart snelheid kan voor draadloos nog wel eens verschillen. Dit heeft te maken met de afstand/bereik van de router waar de laptop mee verbind. Hoe verder weg je van de router zit hoe minder snel het netwerk is.

Op zich is een snelheid van 72 Mbps niet slecht aangezien je internetsnelheid maximaal 8 Mbps is.

Op zich is de snelheid niet verkeerd, maar, en zo zit de mens nu eenmaal in elkaar, als ik 130 en 144 Mbps voorbij zie komen wil ik dat natuurlijk ook.

De laptop zit nog geen meter van de router vandaan, als ik verder in de kamer ga zitten maak dat ook niet uit (72,130,144 Mbps)

Wat is eigenlijk 72 Mbps, als je dit relateert aan een abb van 8 Mb. Hoe reken je dat terug?

Je internet snelheid is 8Mb dit is het zelfde als 8Mbps -> Megabit per seconde = 1MB/sec (megabyte per seconde)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan