• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

variabele validatie lijst n.a.v. keuze invoer

• Onderwerp starter Onderwerp starter mtb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mtb

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2005
Hai,

Ik ben bezig om een poule die wij al jaren gebruiken de updaten. Van de 18 clubs in de eredivisie moet een elftal samengesteld worden waarvan van elke club maar een speler gebruikt mag worden, er wordt gespeeld in een 4-4-2 systeem. Met dit gekozen elfatal kun je punten halen gedurende het seizoen.
Maar nu naar de vraag: in de bijlage heb ik de uitleg/bedoeling duidelijk (naar mijn mening)omschreven. Zou een van jullie mij op weg kunnen helpen

alvast bedankt

Bijlagen

Een hele andere benadering, met veel naamvakken & Indirect.
Doch compleet.

Bijlagen

O...., het spijt me GiMe, :o

Je schreef, "om je op weg te helpen".
Dus dacht ik...........

Mijn excuses.

Een aanpassing voor de datavalidatie wat betreft de namen van de clubs (D-kolom)

Code:
=VERSCHUIVING(V$1;0;0;AANTALARG(V1:V18)-AANTAL.LEGE.CELLEN(V1:V18);1)
Dit om te voorkomen dat je lege cellen in je datavalidatielijst krijgt, wat ik persoonlijk niet mooi vind.

@Gime en @HSV
Volgens mijn onbescheiden mening zien jullie beiden iets over het hoofd.
Wie zegt namelijk dat alle teams het zelfde aantal verdedigers, middelvelders etc hebben? Het kan best zo zijn dat een team 1 of 2 verdedigers meer of minder heeft dan een ander team. In jullie bestanden wordt daar geen rekening mee gehouden.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

GiMe, HSV, Roncancio

Bedankt voor jullie reactie's :thumb:

GiMe: Ik ga nu jouw formule proberen te ontrafelen

HSV: begrijp ik het goed dat bij de door jouw aangedragen oplossing alleen de formule nodig is die in de validatielijst van kolom F weergegeven wordt? Wat bedoel in jouw reply met veel naamvakken?

Roncancio: Jouw opmerking is terecht, daar had ik ook al aan gedacht maar ik was al lang blij dat het mogelijk was en nam dan de lege vakken op de koop toe. In welke aangedragen oplossing moet jouw formule ingepast worden? Beter nog, zou jij hem kunnen inpassen :o

Ik ga nu kijken welke aangedragen oplossing voor mij het best werk- en begrijpbaar is. Jullie horen nog van mij.

thanks a lot :thumb:

GiMe, HSV, Roncancio

Bedankt voor jullie reactie's :thumb:

GiMe: Ik ga nu jouw formule proberen te ontrafelen

HSV: begrijp ik het goed dat bij de door jouw aangedragen oplossing alleen de formule nodig is die in de validatielijst van kolom F weergegeven wordt? Wat bedoel in jouw reply met veel naamvakken?

Roncancio: Jouw opmerking is terecht, daar had ik ook al aan gedacht maar ik was al lang blij dat het mogelijk was en nam dan de lege vakken op de koop toe. In welke aangedragen oplossing moet jouw formule ingepast worden? Beter nog, zou jij hem kunnen inpassen :o

Ik ga nu kijken welke aangedragen oplossing voor mij het best werk- en begrijpbaar is. Jullie horen nog van mij.

thanks a lot :thumb:

Even een hele snelle reactie van mijn kant.
De formule is voor de cel(len) waar de club namen komen te staan. Ik meen de D-kolom.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Zo kan Roncancia ongestoord 34 doelmannen opstellen ;) :

Inderdaad.:thumb::cool:
Een aanpassing van de formule in de F-kolom.
Code:
=VERSCHUIVING(X7;0;0;1;AANTALARG($X7:$BE7)-AANTAL.LEGE.CELLEN(X7:BE7))

Met vriendelijke groet,

Roncancio

GiMe, Roncancio

Ik heb geprobeerd de formule te analyseren maar dat is me niet gelukt (en al helemaal niet als het een matrix formule betreft). Wel heb ik het bestand zo aangepast (inclusief roncancio's laatste opmerking m.b.t.formule in kolom F). Maar als ik PSV speler selecteer als middenvelder krijg ik geen keuze menu???? zouden jullie mij kunnen vertellen waar dit aan ligt.

HSV
In jouw bestand krijg ik als ik tabblad 4-4-2 kopieer en het tablad 3-4-3 noem dan werken de validatieboxen niet meer???

alvst bedankt voor jullie meedenken

Bijlagen

Maar als ik PSV speler selecteer als middenvelder krijg ik geen keuze menu???? zouden jullie mij kunnen vertellen waar dit aan ligt.

Kijk eens in tabblad data bij PSV !

Laatst bewerkt:
GiMe,

Mijn excusses, ik had daar over heen gekeken.
Ik heb nog 1 aanvullende vraag over dit bestand, is het mogelijk dat er een controle systeem ingebouwd wordt die controleert dat er maar 1 van de 3 tabbladen met speel systemen ingevuld is. Het mag dus niet mogelijk zijn om meer als 1 speel systeem in te vullen, er moet dan bv een melding gegeven worden

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan