Variabele van Php aan jquery doorgeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

luc99

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2015
In onderstaande code wordt er in PhP een variabele benoemd $test met de waarde 53.
Deze variabele zou ik aan een jquery functie willen doorgeven aan de waarde value waar nu 53 is ingevuld.
Hoe kan ik dit doen ?

Code:
<!DOCTYPE html>
<html>
<head>

<script>

$(document).ready(function(){

$("button").click(function(){

$("input:radio[name=virtuemart_shipmentmethod_id][value=53]",parent.document).trigger('click');

});
});
</head>
<body>

<?php

$test = 53;

>

</body>
</html>

<script>
var test = '<?php echo $test; ?>';
</script>

Dit is nog niet helemaal de oplossing die ik nodig heb.
Ik leg het nog even anders uit :

Ik heb een button waarbij via onclick de functie closeSHM wordt opgestart.
Bij deze functie worden er verschillende parameters meegegeven. Tot dusver is alles in orde.
De waarden die meegegeven worden in deze functie worden gebruikt om enkele velden in te vullen in mijn website.

Tegelijk met deze functie closeSHM heb ik ook een jquery die geactiveerd wordt als er op de button geklikt wordt.
Met deze jquery wordt er als het ware een echte click gegenereerd als of dit door de gebruiker is uitgevoerd.
In de jquery code ziet U een value 53 vermeld staan. Deze moet ik als variabele kunnen meegeven.

Ik kan deze value eventueel meegeven samen met de overige parameters voor de closeSHM functie.
Maar dan moet ik een oplossing vinden om de jquery functie uit te voeren in de functie closeSHM.

Ik denk dat er enkele mogelijkheden zijn om dit probleem op te lossen.
Mogelijkheid 1 : de jquery code laten uitvoeren in de closeSHM functie en de value 53 als parameter meegeven bij de closeSHM functie
Mogelijkheid 2 : de parameter 53 ergens meekrijgen in de jquery functie

Hopelijk is mijn vraagstelling duidelijk genoeg.

Code:
<script>

$(document).ready(function(){

$("button").click(function(){

// If checkbox is checked
        if ($('input#STsameAsBT[type="checkbox"]',parent.document).is(':checked')) {
            $('input#STsameAsBT[type="checkbox"]',parent.document).trigger('click');
         }

$("input:radio[name=virtuemart_shipmentmethod_id][value=53]",parent.document).trigger('click');

});
});

function closeSHM(st_first_name, st_last_name, st_company, st_street, st_number, st_city, st_postalcode, st_country, st_email, st_phone) {  

SHM.close();

window.top.EditSTAddres.getElementById("shipto_first_name_field").value = st_first_name;
      window.top.EditSTAddres.getElementById("shipto_last_name_field").value = st_last_name;
      window.top.EditSTAddres.getElementById("shipto_company_field").value = st_company; 
      window.top.EditSTAddres.getElementById("shipto_address_1_field").value = st_street;
      window.top.EditSTAddres.getElementById("shipto_address_2_field").value = st_number;
      window.top.EditSTAddres.getElementById("shipto_city_field").value = st_city;
      window.top.EditSTAddres.getElementById("shipto_zip_field").value = st_postalcode;
      window.top.EditSTAddres.getElementById("shipto_virtuemart_country_id").value = st_country;
      window.top.EditBTAddres.getElementById("email_field").value = st_email;
      window.top.EditSTAddres.getElementById("shipto_phone_2_field").value = st_phone;

}

</script>

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan