• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

variabele variabele

Status
Niet open voor verdere reacties.

TBosgraaf

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2009
Ik heb het volgende probleem. Ik heb 15 variabelen school1 t/m school15. Afhankelijk van een teller moet ik 1 van de 15 variabelen vullen met de waarde uit een cel.
Als dus de teller de waarde 2 heeft moet ik variabele school2 vullen met de waarde uit een bepaalde cel.

Hoe doe ik dat het slimste?

Alvast bedankt
Taede

Beste,

Je omschrijving is tamelijk vaag, de kans dat we de verkeerde kant opgaan is groot.
Maak een kort overzichtsbestandje waar uit blijkt waar je welke infomatie vandaan wilt hebben en waar dat naar toe moet. Als er voorwaarden zijn vermeld deze dan. Je zult merken dat je dan veel sneller tot de juiste oplossing komt.

Succes,

Dan kan je der eentje maken volgens jouw inspiratie en gedachte wat waar moet staan en met wat je aan kennis van formules hebt > "helpmij" is niet "kantenklaar" ;)

For teller = 1 To 15
school& teller = Cells(1, teller)
'
' hier moet dus 1 van de 15 variabelen gevuld worden
'
Next teller

Als dus teller op 1 staat moet variabele school1 gevuld worden met de waarde in cell A1

Hallo Taede,

In de veronderstelling dat ik de vraag begrepen heb, ben ik als amateur maar eens aan het klussen gegaan.
Ik probeer ook maar eens iets.

Code:
Private Sub Knop1_Click()
Dim school(1 To 4) As Integer
     For teller = 1 To 4
        school(teller) = Worksheets("Blad1").Cells(teller, "E")
     Next teller
MsgBox (school(1) & " " & school(2) & " " & school(3) & " " & school(4))
End Sub

Met deze code ken je de waarde uit E1 t/m E4 toe aan school(1) t/m school(4).
Ik heb er maar even een messagebox mee gevuld omdat ik niet weet wat je vervolgens met die variablen wil gaan doen. De code zit achter de opdrachtknop "Knop1".

Ik hoop dat je er iets mee kunt.

Groetjes,
Ger

For teller = 1 To 15
school& teller = Cells(1, teller)
'
' hier moet dus 1 van de 15 variabelen gevuld worden
'
Next teller

Als dus teller op 1 staat moet variabele school1 gevuld worden met de waarde in cell A1

Teade,

Heb je die formule nou direct opgenomen uit je schoolboek ?

Teade,

Heb je die formule nou direct opgenomen uit je schoolboek ?

@ Jacques , staat deze niet in jouw boek ? :p :D , dan heb je voor je kerstmis het verkeerde boek gekregen . Hoe we die schoolvraagjes toch kunnen filteren :eek:.

Hallo Taede,

Ik vind die oplossing van jou ook wel lekker kort.
Heb hem ook even geprobeerd, maar krijg de melding dat ik hem moet declareren. Ik neem dus aan dat jij die melding ook krijgt.

Ik declareer variabelen bijna standaard. Hoe declareer je die van jou?

groetjes,
Ger

Laatst bewerkt:
Tja, school was voor mij 24 jaar geleden he, nu heet het zelfstudie :D

Ik ben gestopt in 1978 ( destijds A3 eletriciteit ) nadien via avondschool > automech. bedrijfsbeheer en tja in 1989 1 jaar avondschool " Turbo Pascal " en " Turbo Basic " :eek: , nu excel is voor mij ook zelfstudie :thumb:

TBosgraaf, Ik geef je de volgende hint... 'Array' ;)

Groet, Leo

Ik ben gestopt in 1978 ( destijds A3 eletriciteit ) nadien via avondschool > automech. bedrijfsbeheer en tja in 1989 1 jaar avondschool " Turbo Pascal " en " Turbo Basic " :eek: , nu excel is voor mij ook zelfstudie :thumb:

Basic heb ik destijds ook gedaan, maar ik vond toen computers nog stomme dingen (Tja was ik er maar op door gegaan) maar toch helpt dat van zoveel geleden nog een beetje in VBA met If, then, else, en goto etc.

Daarnaast vind ik het nog steeds leuk om te proberen iets voor elkaar te krijgen als andere zeggen dat het niet kan. Voorbeeldje staat er nog van vandaag :D

Maar we zijn geloof ik TS post aan het vervuilen, dus ik houd verder me mond.

Aan iedereen, de vraag lijkt vaak simpeler dan die is. Het was serieus bedoeld en niet uit de schoolboeken gehaald!!

Iedereen die serieus met me mee heeft gedacht bedankt voor jullie moeite :)

Ik ben verder gaan googlen en heb wat gevonden waarmee ik uit de voeten kan. Wat mij betreft is de vraag opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan