• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Variabele verwijziging naar tabblad of tabel

• Onderwerp starter Onderwerp starter kim79
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

kim79

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2009
Ik wil in de functie verticaal zoeken naar een bepaald tabblad (of naam van een tabel) verwijzen, waarbij de naam van dit tabblad opgehaald moet worden uit een andere cel.

Bijvoorbeeld:

A1: Invoerveld (datum)
B1: =CONCATENATE("jaar ";YEAR(A1))
C1: =VLOOKUP(B1;?;2;FALSE)

Wat moet ik hier bij C1 invullen zodat Excel (als de datum bijvoorbeeld 7-7-2009 is) óf in de tabel met de naam 'jaar 2009' gaat zoeken of in tabblad 'jaar 2009'?
Of moet ik dit op een heel andere manier aanpakken?

Groetjes,
Kim

Als je een bereiknaam hebt " jaar_2009 " kan je die op de plek van het vraagteken zetten. Wel van belang is dat dan de 1e kolom van het bereik de zoekgegevens bevat.

Succes,
Martin

Veld B1 levert in dit geval mijn bereiknaam op. Maar als ik B1 op de plek van het vraagteken zet, gaat Excel in de cel B1 zoeken naar de waarde die ik wil opzoeken.

Als ik bijvoorbeeld de waarde in cel D1 wil opzoeken in de tabel zou de functie in C1 dan worden:
C1: =VLOOKUP(D1;B1;2;FALSE)

Excel gaat hier (logisch) zoeken in het bereik B1. Maar wat ik wil is dat Excel gaat zoeken in het bereik 'jaar_2009' (uitkomst van cel B1).

Is dit mogelijk?

Groetjes,
Kim

Nou werk ik met de Nederlandse versie dan gebruik je indirect(B1) op de plek van het vraagteken.

Martin

Post anders eens een klein voorbeeld bestandje, ontaan van gevoelige info.

Laatst bewerkt:
Code:
=VLOOKUP(D1;INDIRECT(B1);2;FALSE)

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan