Er zijn drie computers in het land: Die hebben als afkorting bv. HMM, PMM & KMM
Bij iedere computer is er een omgevingsvariabelen aangemaakt: Naam variabele MOT_POT met als waarde: HMM etc.
Nu hebben alle drie deze computer 1 vbapplicatie met een button die Excelsheets aanstuurt. Iedere computer heeft dezelfde map met als naam: ExcelMap waar die Excelsheet staat: E:\HMM\Map\Map\Excelmap
Hieronder de code in het programma:
Private Sub frmMain_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
Dim systeemVariabele As String
systeemVariabele = Environment.GetEnvironmentVariable("MOT_POT")
directoryNaam = "E:\" & systeemVariabele & "\Map\Map"
End Sub
Hieronder de code als je op een button klik:
Private Sub exsButton_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles exsButton.Click
System.Diagnostics.Process.Start(directoryNaam & "\ExcelMap\Sheet.xls")
End Sub
Dit werkt goed.
Nu wil ik een er een map bij zetten met als naam: Eigen (waar ook excelsheets in staan)
Die staat ook op de E:\ met als pad: E:\Thuis\ExcelMap.
Kan iemand mij helpen met een code om dit ook aan te sturen? Ben al een paar dagen bezig, maar het wil niet erg lukken.
Bedankt.
Bij iedere computer is er een omgevingsvariabelen aangemaakt: Naam variabele MOT_POT met als waarde: HMM etc.
Nu hebben alle drie deze computer 1 vbapplicatie met een button die Excelsheets aanstuurt. Iedere computer heeft dezelfde map met als naam: ExcelMap waar die Excelsheet staat: E:\HMM\Map\Map\Excelmap
Hieronder de code in het programma:
Private Sub frmMain_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
Dim systeemVariabele As String
systeemVariabele = Environment.GetEnvironmentVariable("MOT_POT")
directoryNaam = "E:\" & systeemVariabele & "\Map\Map"
End Sub
Hieronder de code als je op een button klik:
Private Sub exsButton_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles exsButton.Click
System.Diagnostics.Process.Start(directoryNaam & "\ExcelMap\Sheet.xls")
End Sub
Dit werkt goed.
Nu wil ik een er een map bij zetten met als naam: Eigen (waar ook excelsheets in staan)
Die staat ook op de E:\ met als pad: E:\Thuis\ExcelMap.
Kan iemand mij helpen met een code om dit ook aan te sturen? Ben al een paar dagen bezig, maar het wil niet erg lukken.

Bedankt.