Variabele

Status
Niet open voor verdere reacties.

ambulance23

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2011
Hoe kan ik een variabele die ik via een query uit een database laat ophalen, doorgeven naar de volgende pagina?
In dezelfde pagina moeten ook de gegevens van een formulier doorgegeven worden.
De variabele moet ook niet zichtbaar zijn voor de gebruikers.

De code vinden jullie hieronder.

PHP:
<?php
// haalt het afspraak id op en slaat het op als variabele
$mysql = mysql_connect('localhost','root','') or die('Fout: Er is geen verbinding met de MySQL-server tot stand gebracht!');
mysql_select_db('po',$mysql) or die('Fout: Het openen van de database is mislukt!');

$af_id = mysql_query("
							SELECT 
										id,				 
							FROM 
										afspraken 
							WHERE 
										$ad_id = organisator_id
										$naam = naam
						",$mysql) or die('De query op de database is mislukt!<br>'.mysql_error());
?>
<html>
<head>
<title>Afspraak aanmaken</title>
<link href="opmaak.css" rel="stylesheet" type="text/css">
<script language="JavaScript" type="text/javascript" src="kalenderinput.js"></script>
</head>

<body>

<p><H2>Nieuwe afspraak aanmaken</h2></p>

<table>
<TR>
<FORM METHOD="post" ACTION="moment aanmaken.php">
	<br>
		<script language="JavaScript" type="text/javascript">
			DateInput('vandaag',true,'MM/DD/YYYY',false)
		</script><p>
	<table>
		  <TR> <TD>datum:</TD><TD> <input type="date" size="20" maxlength="40" name="datum"></TD>
		  <TR> <TD>Tijd:</TD> <TD> <input type="time" size="20" maxlength="40" name="tijd"></TD>
		<br>
  </table>
<input type="submit" value="Verzenden">
</FORM>

</body>

</html>

Daar kun je een hidden inputveld voor gebruiken :)

Hoe maak ik gebruik van een hidden inputveld? Zou je daar een voorbeeld van kunnen laten zien met '$af_id' ?

Kwestie van in je formulier verwerken ;)

PHP:
<FORM METHOD="post" ACTION="moment aanmaken.php">
  <input type="hidden" name="wat-je-wilt" value="<?= $af_id ?>">
    <br>
        <script language="JavaScript" type="text/javascript">
            DateInput('vandaag',true,'MM/DD/YYYY',false)
        </script><p>
    <table>
          <TR> <TD>datum:</TD><TD> <input type="date" size="20" maxlength="40" name="datum"></TD>
          <TR> <TD>Tijd:</TD> <TD> <input type="time" size="20" maxlength="40" name="tijd"></TD>
        <br>
  </table>
<input type="submit" value="Verzenden">
</FORM>

EDIT, Tha Devil was me net voor ;).

Weet je verder wel hoe je de gegevens in de volgende pagina ophaalt?

ja de gegevens kan ik op de volgende pagina ophalen met POST.
Nu zit ik alleen nog met de vraag of er ook een manier is om deze variabele zo te maken dat hij globaal word.
Wat ik hiermee bedoel is dat ik de variabele op iedere webpagina die ik binnen mijn site heb, terug kan roepen zonder links te leggen. met een formulier of POST

daar zat ik ook aan te denken, maar zit alleen met het probleem dat ik met een frames pagina zit, en dat ik de variabele als eerste opvraag maar weer als laatste nodig heb.
Ik ben namelijk datumprikker aan het maken, en bij het inloggen wordt er een id mee opgevraagd die ik bij het opslaan van de datum pas nodig heb, wat de laatste stap is in het proces.

Hoe moet ik dit dan in de praktijk brengen als ik dit via session wil doen? moet ik dan alle pagina's voorzien van een session? Of kan ik die in het menu zetten en er dan op de een of andere manier uit halen? Want het menu blijft zolang ik ingelogd ben staan. en via het menu kun je alleen toegang krijgen tot de pagina's die het id nodig hebben.
Of is er dan een snellere manier?

Da's een hoop denkstof, als jij de session gewoon op je pagina opent zou die voor de hele pagina moeten gelden. Het frame tussendoor maakt dus niks uit. Hoe dit verder werkt moet ik ook uit gaan zoeken, misschien dat Tha Devil nog verder kan helpen?

Maar moet ik dan de session starten op de index en werkt hij dan op alle pagina's? of moet ik op iedere pagina dan er bestaat voor die website session inbouwen?

Als jij hem op je index opent en je laad daar frames in werkt ie op de hele index, niet in de frames. Als je ze ook op de frames wilt hebben moet je het inderdaad voor elke website doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan