variabelen automatisch verzenden naar php

Status
Niet open voor verdere reacties.

koeikiemonster

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2008
Hallo, ik zit met een probleem:

Ik wil variabelen uit javascript naar php verzenden. Maar: dit moet gebeuren zonder dat iemand op een knopje hoeft te klikken. Hoe doe ik dit?

Help mij!!! :(

"Op een knopje drukken" is een event, de actie staat daar los van. Aannemend dat het je al is gelukt variable te verzenden als er op een knopje is gedrukt hoef je er alleen voor te zorgen dat je code in een andere event handler zet.

Wanneer wil je precies dat er variables verstuurd worden? Want ik neem niet aan dat je elk moment bezig wilt zijn variables te versturen...

dan kun je je code gewoon in een javascript ebstand zetten en dat aan je pagina toevoegen, of zelfs gewoon in de head of body plakken.

Ik ben vrij nieuw met javascript dus graag iets meer uitleg... :rolleyes:

p.s. het is de bedoeling dat op de pagina waaruit de variabel wordt verzonden geen php wordt gebruikt.

Laatst bewerkt:
Ik ben vrij nieuw met javascript dus graag iets meer uitleg... :rolleyes:

p.s. het is de bedoeling dat op de pagina waaruit de variabel wordt verzonden geen php wordt gebruikt.

Dit is goed mogelijk. Het kan ook op het moment dat de pagina geladen wordt.

Ik heb mijn vraagtekens bij het versturen van data gelijk na het laden van de pagina, dan kan je het net zo goed in PHP doen tijdens de HTTP Request van de HTML.
(De pagina moet immers opgevraagd worden van de server).
Maar als het is wat je wilt dan gebruik je de zogenaamde AJAX techniek. Javascript maakt dan een eigen HTTP Request naar de server.

Wanneer je iets uit wil laten voeren direct na het laden van de pagina voeg je een functie toe aan de onload event van het window object.
De meest simpele methode is

Code:
window.onload = functie;

Dan zal op het moment dat de pagina geladen is, de functie gelijk aangeroepen worden.

Voorbeeld:
Code:
 window.onload = verstuurData;