Variabelen doorgeven van linkerdeel naar rechterdeel pagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

japiepatat

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2007
Ik wil een site maken waarbij de gebruiker links naar een bepaalde site kan browsen en dan in het rechterdeel van mijn webpagina ratings kan opgeven over die site. Is er een mogelijkheid in PHP/javascript om ervoor de zorgen dat het rechterdeel van de pagina weet welke webpagina de gebruiker in het linkerdeel geladen heeft?

Hoe heb je de pagina opgedeeld in een linker- en rechterdeel?

het lijkt me dat je het makkelijkste met jquery kunt werken.
Ik neem aan dat je buiten die 2 frames iets van een menu hebt staan waar de gebruiker een site kan kiezen om te beoordelen.
Als je het maakt dat als met een site kiest, dat jquery dan ervoor zorgt dat de linkerframe met de site gevuld wordt.
En rechts zorg je dat je een form hebt staan met bv een inputveld die de value krijgt van bv de site naam. en een manier om de waardering te geven.
Als met dan op submit click laat je jquery die actie opvangen en de waardering verwerken met bv een ajax call om het in een database of textfile te verwerken.
en natuurlijk de submit button verbergen om dubbel klikken tegen te gaan.

Misschien kun je i.p.v. met frames met jquery/ajax gaan werken. Hiervoor verwijs ik je ook graag door naar het javascript/jquery forum :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan