Variabelen in andere forms

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kurrama

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 sep 2012
Dag allemaal,

ik heb een probleempje, ik heb al veel gezocht maar vind geen antwood op mijn vraag xs
Mijn probleem: ik heb een form cdv waarin ik als variabele int totcdv, int voorkeur heb, ik zou het resultaat daarvan moeten hebben in een label van mijn form resultatenCdv
Zou iemand mij kunnen helpen aub?
hier volgt mijn code:
[cpp]
public partial class Cdv : Window
{
public Cdv()
{
InitializeComponent();
}
public int totcdv = 0;
public int voorkeur = 0;
List<string> gekozen = new List<string>();
int jaNee = 0;

private void checkBox_Checked(object sender, RoutedEventArgs e)
{
gekozen.Add(((CheckBox)sender).Content.ToString());
jaNee += 1;
}
private void checkBox_UnChecked(object sender, RoutedEventArgs e)
{
gekozen.Remove(((CheckBox)sender).Content.ToString());
jaNee -= 1;
}
public void button1_Click(object sender, RoutedEventArgs e)
{
if (jaNee > 0)
{
if (MessageBox.Show("U wenst te stemmen voor CD&V met als voorkeur: \r\n\r\n" + string.Join(Environment.NewLine, gekozen.ToArray()), "Opgelet", MessageBoxButton.YesNo, MessageBoxImage.Question) == MessageBoxResult.Yes)
{
MessageBox.Show("U heeft gekozen voor CD&V met voorkeur voor \r\n\r\n" + string.Join(Environment.NewLine, gekozen.ToArray()) + "\r\n\r\nWij danken u om deel te hebben genomen aan onze verkiezingen.", "Dank u", MessageBoxButton.OK, MessageBoxImage.Asterisk);
totcdv += totcdv;
voorkeur += voorkeur;
new Keuze().Show();
this.Close();
}
}
else
{
if (MessageBox.Show("U wenst te stemmen voor CD&V zonder voorkeur voor een persoon.", "Opgelet", MessageBoxButton.YesNo, MessageBoxImage.Question) == MessageBoxResult.Yes)
{
MessageBox.Show("U heeft gekozen voor CD&V, wij danken u om deel te hebben genomen aan onze verkiezingen.", "Dank u", MessageBoxButton.OK, MessageBoxImage.Asterisk);
totcdv += totcdv;
new Keuze().Show();
this.Close();
}
}
}
}
[/cpp]
alvast bedankt

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.