variabelen in output van mail() blijven soms leeg!!

• Onderwerp starter Onderwerp starter bop
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bop

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2001
Hoi,
In een formulier heb ik de mail() functie die output geeft als 'naam: Bop' waarbij Bop komt uit de variable $naam. Al dat soort tekstjes en variablen zitten in 1 variabele $bericht en die wordt gemaild.
Nu blijkt dat soms (!@##$) alleen de teksten (als naam: en adres:) doorkomen in de mail maar niet de inhoud van $naam en $adres, en soms ook niet....
Merkwaardig toch?
Ik zal je nu nog niet lastig vallen met de code, misschien heb je iets dergelijks al eerder gezien?
Ik heb zelfs een logfile.txt laten vullen op de server maar daar ontbreken de waardes soms ook in...
Wie kan me helpen?

als je doet met method="post" worden de variabelen:

$_POST['veld1'];

En die kun je dan weer easy omzetten naar $veld1:

$veld1 = $_POST['veld1'];

Weet je zeker dat diegene aan de andere kant iets heeft ingevuld?

je zou het kunnen controleren met if(empty($_POST['naam'])) { echo "Hij is leeg! Grrrr...." }

Ow, nog een kleine tip: als je deze scripts puur voor jezelf houdt en je zeker weet dat je $varnaam kunt gebruiken ipv $_POST['varnaam'] dan is het geen probleem. Echter wanneer je ook scripts maakt voor anderen of op verschillende hosts, doe je er verstandig aan het te houden op $_POST[] aangezien elke host zijn php.ini weer anders heeft en voor simpelweg $varnaam moeten register_globals aanstaan en dat staan ze lang niet altijd!! Dan krijg je inderdaad lege strings omdat ze niet gezien worden als post-vars en dus een niet eerder gedefinieerde variabele zijn...

Bedankt maar het werkt nog niet waterdicht. Regelmatig komen er lege berichten door. Met Javascript is het echter afgedekt dat je lege velden kunt versturen.

Geplaatst door bop

Ik zal je nu nog niet lastig vallen met de code, misschien heb je iets dergelijks al eerder gezien?

Doe toch maar wel :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan