Variabelen smallint en int

Status
Niet open voor verdere reacties.

s5057285

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2010
De vraag die ik hier stel is eigenlijk vakoverschrijdend echter algemeen gekend.

Ik declareer in mijn database een variabele aantal_personen met het datatype smallint.

Bij het programmeren (in php) heb ik ook een variabele aantal_personen welke eigenlijk een integer is.

Geeft dit een onmiddellijk conflict als je de integer in een smallint zet of enkel wanneer je het magische getal 32 767 overschrijdt?

Zou geen problemen op moeten leveren, tenzij je idd de 32767 overschrijdt. Wat er dan gebeurd is een beetje afhankelijk van wat voor database je hebt; mySQL forceert het getal volgensmij standaard naar het hoogst mogelijke maar er zijn ook andere databases die gewoon een keiharde error teruggeven als je het probeert.

PHP heeft geen problemen met het converteren van de data die de database teruggeeft naar een INT iig; ongeacht wat het van tevoren was. Andersom kan dus moeilijk zijn afhankelijk van je database type, maar dat is puur afhankelijk van de waarde van de variabele en niet het type ervan. (Moet ook wel, want PHP heeft alleen maar INT dus anders zou het niet echt een bruikbare taal zijn)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan