variabelen tussen formulieren wisselen

Status
Niet open voor verdere reacties.

so10070

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2014
Ik heb twee formulieren A en B. Ik roep vanuit een subformulier van A formulier B op. De keuzes die ik maak in formulier B zijn de nieuwe waarden voor het subformulier van A. Ik doe dit nu door op de voorgrond formulier B zichtbaar te maken en hierin mijn keuzes te maken. Bij het afsluiten van formulier B wil ik terug gaan naar formulier A met de juiste keuze in het subformulier. Terug gaan naar formulier A is geen probleem, maar ik kom niet terug uit bij het juiste record op het subformulier van A. Hoe zou me dit lukken. Doe ik dit best met Publieke variabelen? :(

Ik snap niet wat je aan het doen bent; de constructie die je beschrijft heb ik nog nooit nodig gehad, en ik kan mij er ook niets bij voorstellen. Als formulier B waarden heeft die je in formulier A nodig hebt, dan doe je volgens mij iets verkeerd. Wat ik mij wél kan voorstellen is: je heb een bestelformulier en vult iets in op je subformulier, en dan blijkt dat je een artikel wilt invoeren dat je nog niet hebt, dus je kunt 'm niet kiezen in de keuzelijst cboArtikel. Of je hebt een klant die niet in de keuzelijst cboKlanten staat. In die gevallen wil je eerst het artikel of de klant kunnen opvoeren met de daarvan bekende gegevens, dus je wilt het formulier fArtikelen of fKlanten openen, het artikel of de klant opvoeren, en dan terug naar je formulier fBestellingen.
In die gevallen vul je van alles in op de betreffende formulieren, maar alleen het ArtikelID of het KlantID gaat naar het eerste formulier, verder niks, of hooguit de prijs omdat je die ook opslaat.
In die gevallen gebruik ik de gebeurtenis <Bij niet in lijst> om de tupels op te voeren, en daarna ga je verder met je oorspronkelijke formulier. Is het zoiets?

Ja, ik zoek het misschien te ver. De keuzes kan ik op het betrokken subformulier zetten, waar de medewerker dan zijn keuze bepaalt. <Bij niet in lijst> heb ik niet nodig, omdat de medewerker aan de lijsten niets mag aanpassen. Was vastgelopen in mijn eigen redenering. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan