variabelen verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bn2vs

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
18 aug 2007
Hoe kan ik een variabele verwijderen? (een gewone vaariablele, dus niet een deel van een array of een property van een object)

Waarom wil je een variabele verwijderen?
Je kunt hem volgens mij wel de waarde null geven, dan heb je er in elk geval niets meer aan.

Ik zet ergens in een script een groot aantal variabelen om in een andere vorm zodat ik ze voor een bepaald ding gemakkelijk kan gebruiken. Achter dat ik ze gebruikt heb kunnen ze evengoed weg, anders blijft dezelfde informatie 2 keer in het geheugen zitten, wat niet echt efficient is lijkt me. Als ik het me goed herinner is er in php een functie die dit kan doen...

Tenzij je met gigantische arrays bezig bent zou ik me hier niet te druk om maken. Als het geheugen echt een probleem wordt heeft het misschien meer zin om het hele ontwerp aan te passen.

Het gaat hier idd over een redelijk groot aantal variabelen die uit een aantal 2d arrays gehaald worden...

Ik kan verder zonder deze functie, maar zou het toch graag toepassen (het is zowiso efficienter), en is handig om te weten :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan