HWV
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 19 feb 2009
Goedemorgen,
Ooit eens een script gekregen van HSV die ik heb aangepast naar wat ik nu nodig zou hebben.
Dit werkt nu wel, maar enkel dat ik zoals in het voorbeeld staat ik twee mails krijg met elk 2 artikelen krijg ik 4 mails, met 2 x2 artikelen die goed is maar ook nog eens 2 mails met 1 artikel.
Ik zie niet waar het fout gaat, dus elke hulp is meegenomen.
Alvast dank
Henk
Ooit eens een script gekregen van HSV die ik heb aangepast naar wat ik nu nodig zou hebben.
Code:
Sub Mail_HSV()
Application.ScreenUpdating = False
Dim EmailSubject As String
Dim EmailSendTo As String
Dim MailBody As String
On Error Resume Next
sn = Sheets("Documenten_registratie").Cells(1).CurrentRegion.Resize(, 8)
For j = 2 To UBound(sn)
For x = j To UBound(sn)
If sn(x, 3) = sn(j, 3) Then
For jj = 3 To 8
c00 = c00 & IIf(InStr(c00, sn(x, 2)) = 0, vbLf & sn(x, 1) & " - " & sn(x, 2) & vbLf, "") & "" & sn(1, jj) & ": " & sn(x, jj) & vbLf
Next jj
End If
Next x
If c00 <> "" Then
EmailSubject = "Artikelen die onder minimale voorraad komen, graag advies."
EmailSendTo = Sheets("Klant").Cells(Application.Match(sn(j, 3), Sheets("Klant").Columns(1), 0), 3)
Emailtav = Sheets("Klant").Cells(Application.Match(sn(j, 3), Sheets("Klant").Columns(1), 0), 5)
Afzender = Environ("userName")
With CreateObject("Outlook.Application").createitem(0)
.Subject = EmailSubject
.To = EmailSendTo
.body = "Beste " & Emailtav & "," & vbNewLine & vbNewLine _
& "Onderstaande zou weer aangemaakt moeten worden, graag advies of deze besteld moeten/mogen worden en met welke aantallen." _
& vbLf & c00 & vbNewLine & "In afwachting van je reactie, zodra we een antwoord terug hebben zullen we zonodig de bestelling plaatsen." & vbNewLine & "Bij voorbaat dank voor je medewerking." & vbNewLine & vbNewLine & "Met vriendelijke groet," & vbNewLine & vbNewLine & Afzender & vbNewLine & "Bedrijfsnaam"
.Display
End With
c00 = ""
End If
Next j
End Sub
Dit werkt nu wel, maar enkel dat ik zoals in het voorbeeld staat ik twee mails krijg met elk 2 artikelen krijg ik 4 mails, met 2 x2 artikelen die goed is maar ook nog eens 2 mails met 1 artikel.
Ik zie niet waar het fout gaat, dus elke hulp is meegenomen.
Alvast dank
Henk
Bijlagen
Laatst bewerkt: