hoi
Ik ben bezig met het maken van een macro in excel mbv visual basic. Kort gezegd moeten er twee kolommen gevonden worden, bij elkaar opgeteld en vervolgens weer ergens worden neergezet.
Het probleem zit hem in dit stukje
Er wordt vermeld dat de types niet overeenkomen. Nu zijn zowel Temp1 als Temp2 als Variant gedefinieerd en tevens is de inhoud van de cellen gelijk. Wat nog vreemder is, is dat de code eerst wel werkte! Ik heb enkel in plaats van getallen nu die headstart en where erin gezet in plaats van harde getallen.
Ik heb inmiddels al een aantal dingen geprobeerd.
Alleen Temp1 of Temp2 naar de doelcellen schrijven.
Temp=Temp1+Temp2 met temp als variant.
Weer getallen terug gezet ipv die variabelen.
Maar in alle gevallen krijg ik dezelfde melding. Iemand enig idee waar hem dit in zou kunnen zitten? ik begin langzamerhand gek te worden
Ik ben bezig met het maken van een macro in excel mbv visual basic. Kort gezegd moeten er twee kolommen gevonden worden, bij elkaar opgeteld en vervolgens weer ergens worden neergezet.
Code:
Dim Temp1 As Variant
Dim Temp2 As Variant
Temp1 = Range(Cells(Headstart, where), Cells(Headstart - 1 + Tnum, where)).Select
Temp2 = Range(Cells(Headstart2, where2), Cells(Headstart2 - 1 + Tnum, where2)).Select
Sheets("Input").Select
For i = 1 To Tnum
Cells(i + 1, 35).Value = Temp1(i, 1) + Temp2(i, 1)
Next i
Het probleem zit hem in dit stukje
Code:
Cells(i + 1, 35).Value = Temp1(i, 1) + Temp2(i, 1)
Er wordt vermeld dat de types niet overeenkomen. Nu zijn zowel Temp1 als Temp2 als Variant gedefinieerd en tevens is de inhoud van de cellen gelijk. Wat nog vreemder is, is dat de code eerst wel werkte! Ik heb enkel in plaats van getallen nu die headstart en where erin gezet in plaats van harde getallen.
Ik heb inmiddels al een aantal dingen geprobeerd.
Alleen Temp1 of Temp2 naar de doelcellen schrijven.
Temp=Temp1+Temp2 met temp als variant.
Weer getallen terug gezet ipv die variabelen.
Maar in alle gevallen krijg ik dezelfde melding. Iemand enig idee waar hem dit in zou kunnen zitten? ik begin langzamerhand gek te worden