Vast heel SIMPEL...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jananda

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2004
Hallo beste lezer!

Wanneer je een beetje ervaring met Word 2000 hebt, weet je misschien een oplossing voor deze uitdaging. 't Zal vast heel simpel zijn, maar ik kom er niet uit.

Ik heb hier een Word-document van meer dan 80 pagina's met tekst en een voettekst.
Nu wil ik vlak boven de voettekst (dus niet er in) op iedere pagina de zelfde afbeelding plaatsen. Liever niet handmatig. Is dat mogelijk?

Als het mogelijk is, wil je me dan een duidelijk stappenplan geven? Dat zou ik helemaal top vinden!

Hartelijke groeten,

Jananda

waarom kan de afbeelding niet in de Koptekst staan?

Indien je de afbeelding in de koptekst plaatst, dien je deze dan de eigenschappen om kader te geven. Deze kun je vinden op het tabblad Indeling in het dialoogvenster Afbeelding opmaken..

Je kunt dan de betreffende afbeelding op exact de gewenste locatie in het document plaatsen, zonder daarbij rekening te houden met de koptekst zone.

Vaag

Hallo Michel,

In de koptekst staan reeds de paginanummers. Bovendien wordt een afbeelding vaag, wanneer geplaatst in kop- of voettekst. Het 'stappenplan' wat je me geeft is helaas ook erg vaag, voor een leek als mezelf.
Andere suggesties?

Groeten,

Jan

Opgelost!

Hallo arafy

Probleem opgelost.
De afbeelding kan nu in de voettekst. Na omzetting in pdf (wat de bedoeling was) is de prent i.d.d. gewoon helder.

Hartelijk bedankt!

Jananda

Voor een volgende keer is dit misschien ook nog een optie.

abra...

Hallo Rob,

termen als markeren, bladwijzer toevoegen, veld, ref, e.d. zijn voor mij abracadabra.

Wanneer je het stap voor stap beschrijft kan ik het volgen. Ik ben benieuwd naar wat je bedoelt. Altijd bereid om te leren.

Bedankt voor je bijdrage!

Jananda

Markeren = aanwijzen

Invoegen in een van de opties in de werkbalk, bladwijzer een van de keuzes:
Bladwijzers toevoegen
Een bladwijzer is een aanduiding bij een locatie of een stuk tekst, die u een naam geeft zodat u deze later gemakkelijk kunt terugvinden. Zo kunt u bijvoorbeeld een bladwijzer plaatsen bij tekst die u later nog eens wilt bekijken. In plaats van door het document te bladeren tot u bij de tekst bent, gaat u er rechtstreeks naartoe via het dialoogvenster Bladwijzer.

Selecteer een item waaraan u een bladwijzer wilt toewijzen of klik op de plaats waar u een bladwijzer wilt invoegen.
Klik in het menu Invoegen op Bladwijzer.
Typ of selecteer een naam onder Bladwijzernaam.
Namen van bladwijzers moeten beginnen met een letter en kunnen cijfers bevatten. U kunt geen spaties in de naam opnemen, maar u kunt woorden wel van elkaar scheiden met het onderstrepingsteken, bijvoorbeeld "Eerste_kop".

Klik op Toevoegen.

Veldcodes: het veld Ref
Alles weergeven
Alles verbergen
{ [REF] Bookmark [Schakelopties ] }

Hiermee worden tekst of afbeeldingen ingevoegd waarnaar de opgegeven bladwijzer (bladwijzer: een locatie of een geselecteerd tekstdeel in een bestand dat u een naam geeft, zodat u er later naar kunt verwijzen. Bladwijzers zijn locaties in uw bestand waarnaar u later kunt verwijzen of koppelen.) verwijst. De bladwijzer moet in het actieve document (actief document: het document waarin u werkt. Tekst die u typt of afbeeldingen die u invoegt in Microsoft Word, worden in het actieve document weergegeven. De titelbalk van het actieve document is gemarkeerd.) zijn gedefinieerd. Als u tekst of afbeeldingen wilt invoegen die in een ander document met bladwijzers zijn gemarkeerd, gebruikt u het veld INCLUDEPICTURE of INCLUDETEXT. Met de opdracht Kruisverwijzing (menu Invoegen, opdracht Verwijzing) worden REF-velden ingevoegd voor het maken van kruisverwijzingen.

In de meeste gevallen kunt u de naam van de bladwijzer gebruiken in plaats van het veld REF. Het gebruik van het veld REF is facultatief, behalve wanneer de naam van een bladwijzer overeenkomt met een veldnaam (veldnaam: de naam van een gegevenscategorie in een gegevensbestand voor een samenvoegbewerking. Zo kunnen bijvoorbeeld 'Postcode', 'Plaats' en 'Land' veldnamen zijn in een adressenlijst.) in Microsoft Word. Als de naam van een bladwijzer bijvoorbeeld "Titel" is en dit gelijk is aan de naam van het veld TITEL in Word, moet u het veld REF gebruiken en niet de naam van de bladwijzer. Met het veld { REF Titel } wordt de tekst ingevoegd van de bladwijzer "Titel" en met het veld { Title } de inhoud van het vak Titel op het tabblad Samenvatting in het dialoogvenster Eigenschappen (menu Bestand).

Opmerking Als u gekopieerde tekst invoegt die afkomstig is van een andere plaats in hetzelfde document, wordt met de opdracht Plakken speciaal (menu Bewerken) een REF-veld ingevoegd met de bladwijzer INTER_LINKn, waarbij de waarde n automatisch wordt verhoogd. Laat dit soort bladwijzers in REF-velden ongewijzigd. Houd er bovendien rekening mee dat REF-velden met INTER_LINKn-bladwijzers in hoofddocumenten fouten kunnen opleveren tijdens het samenvoegen.

Aanwijzingen

Bladwijzer
Dit is de naam van de bladwijzer. Als de tekst waarnaar de bladwijzer verwijst een alineamarkering (alineamarkering: het niet-afdrukbare symbool (¶) dat wordt ingevoegd wanneer u op ENTER drukt om een nieuwe alinea te beginnen. De alineamarkering bevat de opmaak die u op de alinea toepast.) bevat, wordt op de tekst voorafgaand aan het REF-veld de opmaak van de alinea in de bladwijzer toegepast.

Thanks!

Thanks Rob! Daar heb ik wat aan. Die bladwijzerfunctie is ook verdraaid handig!

Groeten,

Jananda

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan