Vast IP-adres instellen met een Chello classis abonnement

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jessy27

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 okt 2000
Hallo,

Kan ik een Vast IP-adres instellen met een Chello classis abonnement?

Alvast Bedankt!

jij krijgt je ip adres van jouw provider.
Als deze denkt dat jij een ander ip adres moet hebben dan krijg jij dat en daar kun je niks tegen doen.

Maar nou weet ik nog het antwoord niet....... Ik had begrepen dat de ip adressen steeds veranderen bij chello en dat je daarom geen vast ip adres kon instellen omdat je dan als ze het adres weer veranderen geen internet meer hebt. De reden dat ik dit wil doen is om snellere downloads te krijgen bij programma's zoals kazaa, WinMX, Soulseek, Shareaza. Weet er iemand een oplossing?

p.s. ik heb wel de juiste poorten geforward bij mijn router

Mijn antwoord is toch duidelijk.
JIJ kan GEEN vast ip adres opgeven.
Jou provider geeft jou een ip adres en als jou provider jou een ander adres geeft dan kun jij daar niks tegen doen.
Je kunt elke dag een ander ip adres krijgen maar er kan ook wel een maand tussen zitten.

EXCUSE ME!!! Ik bedoelde dus of het klopt dat Chello dat doet en dit dus niet mogelijk is. Bedankt voor je moeite.

p.s. Op andere forums denken ze er anders over.......

Re: Vast IP-adres instellen met een Chello classis abonnement?
« Antwoord #3 : Vandaag om 23:40:28 »

--------------------------------------------------------------------------------
Als je een router hebt en je schakelt hem niet uit, dan kan je er van uitgaan dat je een vast Ip adres houdt.
Ikzelf heb nooit een ander ip adres gekregen met Classic, behalve na een verhuizing of abbo wijziging.

Chello heeft dynamische IP adressen, maar die zijn zo dynamisch dat het weken of langer kan duren voordat hij verandert (geef je geen 100% garantie). Of als je je modem een tijdje uitzet, dan krijg je hoogstwaarschijnlijk ook een nieuw IP adres.

Maarre.... hoezo krijg je door een vast IP nummer snellere downloads??

Ik heb hier telenet het ip verandert zo eens om de maand dan weer om de dag soms is het 3 maand hetzelfde en de pc staat constant op die eraan hangt zodus.

Als ik in 1 van die programma's een connection test doe krijg ik de volgende melding:

IP: 80.57.112.*** Port: 5889/tcp CLOSED. Your router and/or Soulseek client needs to be configured correctly.

You may want to visit the Port Forward Help web site to get directions and support on configuring your broadband router correctly.

als ik dan naar portforward.com ga staat er dat ik eerst een static ip adres moet instellen:

Step 1:
To setup port forwarding on this router you computer needs to have a static ip address. Take a look at our Static IP Address guide for your router.

(de poorten heb ik geforward maar ik heb dus nog steeds hele langzame of niet startende downloads)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan