Vast ip-adres nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jessy27

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 okt 2000
Hallo,

Ik wil Azureus gaan gebruiken en moet daar een poort(en) voor open zetten. Nu is mijn vraag, moet ik hiervoor een vast ip-ades voor hebben? Ik heb namelijk Chello cable met variabele ip-adressen maar in het nemu van de router moet je ook een ip-adres invullen bij Port Forwarding. Iemand een idee?

Alvast Bedankt!

heb je meerdere pc's DIRECT aan je modem 'hangen'?

krijg je elke keer dat je je computer opstart een ander ip-adres?

Maikel

Ik heb een linksys router en een draadloze verbinding met mijn laptop. De hoofdpc is aangesloten op de router, de router is aangesloten op het kabelmodem. Hoe kan ik checken welk ip-adres ik heb na het opstarten?

Ga naar start, uitvoeren en typ in command (voor w9x/ME) of cmd (voor xp/w2k) en druk op OK

typ in het dosboxje winipcfg (voor win9x/ME) en druk op enter of typ in ipconfig (voor xp/w2k) en druk op enter

Ik ben nu op mijn werk dus dat ga ik vanavond even proberen. Alvast Bedankt zover en tot later!!

Toch 1 ip-adres?

Hallo,

Na opnieuw opstarten heb ik toch het zelfde ip-adres en na het uitvoeren van bovenstaand programmaatje kwam weer het zelfde adres. Dan heb ik waarschijnlijk toch een vast ip-adres......... Maar welk adres moet ik nou invullen in Port Forwarding van mijn router? Het LAN of WAN IP?

p.s. bij Eigenschappen van mijn LAN-verbinding staat Automatisch een ip-adres laten toewijzen aangevinkt, dan heb ik toch geen vast ip-adres of snap ik er helemaal niks van?

Laatst bewerkt:
Je vraagt hoe je kan kijken welk ip adres jij krijgt na het opstarten.

Dan moet je gewoon doen wat M@rio je hierboven heeft aangegeven.
Op een andere manier zul je jou ip adres niet zien.

Of wil je misschien jou ip adres van jou provider weten, zeg dat dan.;)

je moet daar het adres van je LAN invullen, omdat het naar jou pc moet gaan, niet terug naar internet

Groeten,

Maikel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan