Vast IP adres + poort openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

zeMastear

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2007
Hallo,

ik ben al een paar dagen bezig om een vast ip-adres in te stellen voor mijn laptop en om daarna een poort te openen voor een bepaald programma (upnp)

Ik heb een NetGear router en het probleem begint al bij het instellen van een vast ip-adres. Ik stel alles in zoals staat op verschillende sites, maar het probleem is dat mijn laptop/netwerkkaart of wat dan ook niet snapt dat het dat ip-adres moet aannemen.

Voorbeeld: ik stel een vast ip-adres in 192.168.1.6, maar bij het opnieuw verbinding maken/opnieuw opstarten van laptop/opnieuw opstarted van router, pakt hij gwn de eerst beschikbare ip adres en dat is 192.168.1.3 of een andere eerst beschikbare ip-adres.

Het instellen van een vast ip-adres gaat goed en het wordt ook weergegeven in de routerinstellingen, maar het daadwerkelijk aannemen van dat ip-adres lukt niet. De netwerkkaart schijnt de instelling te 'negeren'.

Informatie die verder misschien van belang is: ik heb windows vista, alle firewalls zijn uitgeschakeld, draadloos glasvezel internet, netgear router dus.

Volgens mij haal je het een en ander door de war.

UPNP is geen programma, maar is er juist voor om geen poorten handmatig open te hoeven zetten.....

1. Dat was mijn vraag niet.

2. Ik weet dat upnp geen programma is! Maar ik wil een poort open zetten voor een bepaald programma dat nu gebruik maakt van upnp, maar ik wil het handmatig doen. Daarom had ik dat erbij gezet, zodat jullie al een idee kregen welke kant deze topic op zou gaan.

Als ik ga naar 192.168.1.1 in mijn browser kom ik bij de netgear smart wizard, waar je het een en ander kunt instellen, waaronder ook een vast ip adres. Heb je hier genoeg aan?

Maar dat vaste IP adres moet je instellen op je laptop c.q. pc, niet in je router!

Dankjewel

Hoe weet ik wat de standaard gateway is?

Kan ik de DNS instellingen wel automatisch laten?

De standaard gateway is het adres waarmee je kunt inloggen op je router
DNS gewoon overnemen

De standaard gateway én standaard DNS is MEESTAL:

192.168.1.1

Oh ja! Je hebt gelijk. Ik was even in de war met m'n eigen router!:o
Excuses

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan