vast lettertype op website

Status
Niet open voor verdere reacties.

gervers

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2006
Hallo forum

Heb een website met lettertype Segoe print dit lettertype zit standaard in Vista en Windows 7 maar zit niet in windows XP. Mijn vraag is op welke manier kan ik zorgen dat het lettertype op iedere pc zichbaar is zonder dat de bezoeker dit font eerst moet downloaden.
weet niet of dit kan met css heb daar niet zoveel ervaring mee.

gr Gert

Met css kun je inderdaad fonts in je site integreren (via @font-face), maar! Dat wordt niet door alle browsers even goed ondersteund en het mag met de meeste fonts niet.

Ik geloof dat er een manier is om met Canvas te doen maar ik ben vergeten hoe die methode heet :o

Daar is 'n hele reeks methoden voor. En dat toont meestal - ook hier - aan, dat er geen enkele echt goede methode is. Ik moet dat wel met enige voorzichtigheid zeggen, want het is 'n terrein waar ik niet veel van weet.
Met css moet je altijd het font downloaden. Je kunt nou eenmaal geen letters weergeven die niet zijn geïnstalleerd. Dat doe je inderdaad met @font-face. Ik weet niet precies hoever de ondersteuning in diverse browsers nu is.
Daarnaast heb je methoden met flash en/of JavaScript en/of afbeeldingen.
Mogelijk krijg je hier nog meer antwoorden, anders kun je hier 'ns kijken:
http://css-voorbeelden.nl/links.html#a-css-fonts
Daar staan links naar allerlei sites hierover, ook actuele info over de ondersteuning in browsers en zo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan