Vast Loop Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

crazy_mikew

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2006
Goede dag,

Al een tijdje heb ik het probleem dat als ik een Spel speel of een beetje zwaar programma draai bijvoorbeeld een DVD branden dan loopt het beeld vast en het geluid blijft hangen de enige optie om verder te computeren is de aanknop 5 seconden indrukken en dan opnieuw opstarten.

Nu is mij al vaker verteld dat het aan mijn Videokaart ligt, niet waar ik heb de nieuwste nvidia kaart gekocht en nog steeds dat probleem en de temperaturen in everest na vastlopen zijn:
Moederbord: 34 Graden
GPU 58 Graden
WDC WD2500jd-oohbbo: 32 Graden

Ook heb ik de pc al een keer stofvrij gemaakt.

Dit zijn mijn systeem eigenschappen: Pentium 4, CPU 3.40 GHZ, kloksnelheid 3.39 GHZ
Intern geheugen 1 gb

Please help mij jullie zijn mijn laatste hoop:thumb:

Mvg Mike

Laatst bewerkt:
die temperaturen kloppen niet kijk eens met everest of de temperatuur in je BIOS

Bertus geeft hier boven een reactie (lees suggestie).
Je zou kunnen beginnen met daarop een antwoord te geven.

58 graden is vrij hoog, is dat wanneer de pc niets doet?
Dan neem ik aan dat wanneer de pc het zwaar krijgt, bijvoorbeeld tijdens het gamen, de temperatuur nog meer zal oplopen.

Zit de cooler nog goed op de processor?
De fan draait ook nog goed, en met voldoende toeren?

58 graden is vrij hoog, is dat wanneer de pc niets doet?
Dan neem ik aan dat wanneer de pc het zwaar krijgt, bijvoorbeeld tijdens het gamen, de temperatuur nog meer zal oplopen.

Zit de cooler nog goed op de processor?
De fan draait ook nog goed, en met voldoende toeren?

Dit zijn de temperaturen net na het vast lopen
en hoe weet ik of me fan met voldoende toeren draait?

Ps de cooler zit nog goed op de procesor inhoeverre ik het kan zien

Dit zijn de temperaturen net na het vast lopen
en hoe weet ik of me fan met voldoende toeren draait?
Kijk gewoon eens in de kast of de fan normaal draait, bij twijfel kun je in het bios kijken wat het toerental is.
Ook met Everest is het toerental af te lezen (Sensors).
Als de fan meer dan 2000 toeren heeft, zit het wel goed.

Wat je ook nog kunt doen is met Everest de temperatuur in de gaten houden terwijl je de pc scant met de virusscanner.
Loopt de temperatuur dan ook erg op?

Kijk gewoon eens in de kast of de fan normaal draait, bij twijfel kun je in het bios kijken wat het toerental is.
Ook met Everest is het toerental af te lezen (Sensors).
Als de fan meer dan 2000 toeren heeft, zit het wel goed.

Wat je ook nog kunt doen is met Everest de temperatuur in de gaten houden terwijl je de pc scant met de virusscanner.
Loopt de temperatuur dan ook erg op?

Zo te zien loopt de fan goed, bij everest hopelijk heb ik bij de goede gekeken:o

Staat bij koelingsventilatoren:
CPU 819 RPM

Tijdens het scannen begonnen de temperaturen zo:
Moederbord 25 ----> 29
Gpu 39 ----> 44
Wdc 25 --> 35

Dit lijkt mij in orde maar in ieder geval alvast bedankt voor het antwoorden want niet veel mensen reageren :D

Staat bij koelingsventilatoren:
CPU 819 RPM

Tijdens het scannen begonnen de temperaturen zo:
Moederbord 25 ----> 29
Gpu 39 ----> 44
Wdc 25 --> 35
En de temperatuur bij CPU?
Trouwens, als de CPU-fan niet meer rotaties als 819 maakt, krijg je tijdens belasting een probleem.

En de temperatuur bij CPU?
Trouwens, als de CPU-fan niet meer rotaties als 819 maakt, krijg je tijdens belasting een probleem.

Hij maakt toevallig nu 840 RPM net na het vastlopen, Onder het kopje temperaturen staat cpu niet bij in everest
En als dat te weinig toeren zijn van de fan hoe zet ik die dan meer in de bios?
En hoe zie ik wat het maximum aantal toeren is.

Laatst bewerkt:
Het is een beetje mijn fout, ik las in je eerste post 58 graden voor de GPU, en interpreteerde dat als CPU.
GPU is natuurlijk de grafische kaart en de temperatuur die je daarbij aangeeft is niet te hoog.
Toch zou ik het in temperatuur-hoek zoek, probeer er achter te komen hoe hoog de temperatuur wordt van je CPU onder stressed omstandigheden.

Probeer anders eens PC Wizard, deze is meer up-to-date, misschien dat je daar wel de CPU temp kunt aflezen.

De 840 toeren van je koeler kan misschien wel, maar niet als de pc werk moet verrichten, de koeler moet dan meer toeren gaan maken, doet hij dat ook?

Het is een beetje mijn fout, ik las in je eerste post 58 graden voor de GPU, en interpreteerde dat als CPU.
GPU is natuurlijk de grafische kaart en de temperatuur die je daarbij aangeeft is niet te hoog.
Toch zou ik het in temperatuur-hoek zoek, probeer er achter te komen hoe hoog de temperatuur wordt van je CPU onder stressed omstandigheden.

Probeer anders eens PC Wizard, deze is meer up-to-date, misschien dat je daar wel de CPU temp kunt aflezen.

De 840 toeren van je koeler kan misschien wel, maar niet als de pc werk moet verrichten, de koeler moet dan meer toeren gaan maken, doet hij dat ook?

Net was hij vastgelopen en ik heb ingesteld dat als ie vastloopt niet auto opnieuw opstart, hij gaf dus aan in dat blauw scherm: Fysieke geheugendump is vol.

Dit is trouwens een printscreen van de Cpu dingen 5 min na het vastlopen.
Screenshot,

In vijf minuten kan de cpu flink afkoelen.
Start PC Wizard nog eens en minimaliseer het programma dan.
Je ziet nu de temperaturen in groene letters rechts boven in beeld.
Al je nu je pc gaat scannen met een virusscanner zal de temperatuur oplopen.
Loopt de pc dan ook weer vast? Wat zijn dan de rotaties van de fan, en de temp van je CPU, net voordat ie vastliep?

In vijf minuten kan de cpu flink afkoelen.
Start PC Wizard nog eens en minimaliseer het programma dan.
Je ziet nu de temperaturen in groene letters rechts boven in beeld.
Al je nu je pc gaat scannen met een virusscanner zal de temperatuur oplopen.
Loopt de pc dan ook weer vast? Wat zijn dan de rotaties van de fan, en de temp van je CPU, net voordat ie vastliep?

De temperaturen lopen maar net 10 graden op, ik denk dat de temperaturen nu wel uitgesloten zijn waar kan het nog meer aan liggen? De voeding, of intern geheugen (1GB)?

Laatst bewerkt:
Tja, dan wordt het dingen gaan uitsluiten.
Het zou aan de voeding kunnen liggen, probeer eens een andere.
Haal zoveel mogelijk hardware uit je pc om de veroorzaker op te sporen (cd-stations/pci-kaarten) en start met het minimaal aantal hardware op.
Scan je geheugen eens een paar uurtjes met Memtest.

Tja, dan wordt het dingen gaan uitsluiten.
Het zou aan de voeding kunnen liggen, probeer eens een andere.
Haal zoveel mogelijk hardware uit je pc om de veroorzaker op te sporen (cd-stations/pci-kaarten) en start met het minimaal aantal hardware op.
Scan je geheugen eens een paar uurtjes met Memtest.

Hoe werkt memtest want ik heb deze nu gedownload er staan 4 bestanden:
Install.Bat
Memtest.bin
Rawite.exe
Readme

Als ik install uitvoer moet ik de naam van een schijf intypen. Heb ik gedaan namelijk C en dan stopt hij.

Je kunt het best hier het iso bestand downloaden, brand deze op cd, en zorg ervoor dat je vanaf cd opstart als je de computer aanzet of herstart.
Op die manier kun je memtest uitvoeren.

Dus de cd-rom met het gebrande memtest in de cd speler, de pc herstarten.
Wordt de pc nu niet vanaf de cd-rom opgestart, verander dan de opstartvolgorde in het bios. Meer hierover lees je hier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan