vast lopen computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

pdmsnoeren

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2004
mijn computer loopt telkens vast.

vraag hoe moet de bios er uit zien. ?
ik vraag dit omdat er sofwear matig er niets mis meer is helpmij heeft dit voor mij vast gesteld.
hardwear matig werkt als ook oke heb stuk voor stuk gestest.
ik heb een probleem gehad met de bios ik kon er niet in er zat een wachtwoord op dat ik niet wist heb toen de batterij er uit gehaald en het wachtwoord was eruit vanaf toen heb ik problemen gekregen met mijn computer dat hij telkens vast loopt ik denk nu dat het moederbord terug is gegaan naar zijn fabriek instellingen misschien zit hier iets mis.

wie kan mijn helpen?

Ik weet niet of ik je kan helpen.
Maar je vergeet 1 belangrijk ding te vertellen in jouw vraag.
Type moederbord en welke bios wordt er gebruikt.

Op zich is je probleem vrij simpel op te lossen.......... alleen, vind de exacte oorzaak / foute instelling maar eens..........
Door de batterijtruc is het bios gereset naar de fabriekswaarden. Deze waarden zijn hoogstwaarschijjnlijk voor JOUW configuratie NIET optimaal met als gevolg dat je pc vastloopt.

Het bios is te uitgebreid om "zomaar" lukraak wat tips te geven, het kan namelijk overal in zitten.

Het enige dat ik je kan aanbevelen is om er een kennis bij te halen die eens kritisch naar de diverse instellingen kijkt.

Een voorbeeldje wil ik wel noemen : staat in de bios bij de video instellingen, de AGP op enabled of disabled ? Er vanuit gaande dat er in je pc een AGP kaart zit zou dit op enabled moeten staan, modus 2x of 4x AGP (mogelijks zelfs 8x)

Zo zijn er zo veel mogelijkheden waar 't 'm in kan zitten, ik noem er nog 1:
misschien staan de USB poorten (4 stuks ??) alle op disabled in het bios terwijl je er 1 of 2 in gebruik hebt ? Nu wil dit niet zeggen dat de pc gelijk vast moet lopen op je accountscherm, maar je weet nooit hoe een koe een haas vangt, laat staan hoe het bios met bepaalde onlogische dingen omgaat.

naam moederbord

zou jij mij kunnen vertellen waar ik dit kan vinden
ik heb van het moederbord namelijk geen papieren.

bijv. in Word op Help drukken, dan op info en dan op systeeminfo. De rest wijst zichzelf.

Laatst bewerkt:
Bijlage toevoegen:
De grote mag maximaal: 102400 bytes zijn
Toegestaande bestands extenties: gif jpg png txt zip bmp jpeg doc rar

info

ik wil graag systeem info mee sturen maar het lukt mij niet kun jij mij misschien uitleggen hoe ik het in het juiste bestand kan krijgen om het mee te sturen

rol met je muis over de tekst (selecteer 'm) en plak 'm hier......

Naam van besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition
Versie 5.1.2600 Service Pack 1 Build 2600
Fabrikant Microsoft Corporation
Systeemnaam PARADIGIT
Systeemfabrikant MSI
Systeemmodel MS-6380
Systeemtype Op x86 gebaseerde pc
Processor x86 Family 6 Model 6 Stepping 2 AuthenticAMD ~1605 Mhz AMD1900XP
BIOS-versie/datum American Megatrends Inc. 07.00T, 31-01-2002
SMBIOS-versie 2.3
Map van Windows C:\WINDOWS
Systeemmap C:\WINDOWS\System32
Opstartapparaat \Device\HarddiskVolume1
Landinstelling Nederland
Hardware Abstraction Layer Versie = "5.1.2600.1106 (xpsp1.020828-1920)"
Gebruikersnaam PARADIGIT\Master
Tijdzone West-Europa (zomertijd)
Totaal fysiek geheugen 1.024,00 MB
Beschikbaar fysiek geheugen 655,46 MB
Totaal virtueel geheugen 3,40 GB
Beschikbaar virtueel geheugen 2,81 GB
Ruimte voor wisselbestand 2,40 GB
Wisselbestand C:\pagefile.sys

maar voordat je "blij" wordt :

met de naam van het moederbord en de biosversie kan IK niets...............

Als je nog in het Bios kan komen.
Doe dan eens de "Load default setup" of "fail save defaults".
(verschilt per Bios hoe het er staat)

moederbord

weet ik niet ik ben gewoon met iets bezig en dan opeens kan ik mijn muis niet meer bewegen en mijn rode lampje knipperd niet meer mijn toetsenbord reageerd niet meer.
dit gebeurd niet regelmatig dus bv om de tien minuten
maar dan weer zo en dan weer zus met welk programma ik ook bezig ben

ik denk dat het de hdd is

ik denk dat het je hdd is hoor dat heb ik ook gehad alles slaat opeens vast

gr erik

Gelet op de uiteindelijke oplossing adviseer ik je in toekomstige probleemgevallen voorzichtig te zijn met opmerkingen zoals :

hardwear matig werkt als ook oke heb stuk voor stuk gestest.

Zoals jezelf aangeeft in een nieuw topic op 3 juli, is de videokaart niet oke...........

Geregistreerd sinds: May 2004

ik heb pas geleden een vraag aan jullie gesteld of jullie mijn konden helpen met het vast lopen van mijn computer ,daar is toen veel reactie op gekomen maar niets heeft echt geholpen.
ik heb toen mijn computer weggebracht en na laten kijken het bleek dat als mijn vidiokaart warm werd hij stopte en daardoor mijn computer vast liep .
ik hoop met deze mededeling dat ik misschien iemand kan helpen die ook zoiets treft.

bvd paul

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan