Vast lopen W2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

alex1e

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jun 2003
Wie kan mij helpen.

Een werkstation werkend onder w2000 loopt circa 2 maal per dag vast. Niets reageert meer ook toestenbord en muis niet. Zelf als er gescand wordt stopt de computer hiermee ookal is de scan pas halverwege. Het betreft een werkstation van de drie. Alle drie hebben gelijke hardware en software.

Het enige dat werkt om de computer weer werkend te krijgen is deze opnieuw opstarten. Echter opstarten via de aan/uit-knop werkt niet wanr dan start de computer niet correct op. Alleen handmatig de stroom eraf halen en dan opnieuw opstarten schijnt de werken.

Bij de andere twee loopt alles perfect. Ik heb zelf geen idee waar het aan kan liggen.

Hopende dat iemand mij kan helpen.

Met vriendelijke groeten,
Alex

"Alleen handmatig de stroom eraf halen en dan opnieuw opstarten schijnt de werken. "

Bizar.
Heeft hij vroeger wel goed gewerkt? Wanneer is het misgegaan?
Wat je zou kunnen doen is:

-Kijken of de harde schijf niet vol is.

-De hd eruit halen en in 1 van de andere pc's inbouwen en dan op virussen scannen (aangezien dat vanaf dezelfde pc niet lukt).

-Het geheugen wisselen met 1 van de andere pc's en kijken wat er gebeurt.

Beste Hamet,

Dank voor je reactie.

De PC heeft altijd goed gewerkt maar opeens een paar maanden geleden begon hij af en toe vast te lopen.

De hardeschijf is niet vol. het betreft een 30G schijf
met een C en een D partitie:
C= 10G waarvan 4G vrij
D= 20G waarvan 15G vrij

Ik heb reeds een andere hardeschijf ingebouwd middels Maxtor Blast. (alles 1 op 1 naar de nieuwe hardeschijf overgezet) Echter blijft vastlopen. Met Antivirus geeft geen virusmeldingen.

Heb ook reeds het geheugen van een andere PC verwisseld, echter ook zonder resultaat.

mvgr
Alex

Hmmm...

Nog wat mogelijkheden:

-controleer de standby-instellingen en zet alles uit (dus nooit stand-by)

-Verwijder de videokaart (of vervang hem als je geen onboard hebt). Eerst even drivers uninstalleren..

-Probeer anders ook eens zonder geluidskaart en netwerkkaart.

-Wat niet waarschijnlijk is, omdat je pc alleen blijft hangen, is dat je hardware te warm wordt. Laat de kast eens open.

Iemand anders nog een idee? :)

Hitte

Inderdaad is hitte vaak een probleem, laat je pc maar eens aanstaan voor een dag en kijk daarna maar eens (mits dit ondersteudn wordt) in de bios de hitte van je procesor.
Je zal er van schrikken.
Wel vreemd dat een systeem altijd heeft gewerkt, mischien wel slijtage.....roest....vastloper....
Gelukkig loopt hij niet van tafel!!

Probeer eens een tweede cooller te plaatsen, van mij part een flinke ventilator achter de kast plaatsen.

Mischien werkt wordt het wel minder dan heb je ook meteen je probleem gevonden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan