Vast loppen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nominus

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2004
Hallo allemaal,
(ik hoop dat ik in de goede forum zit)
Ik heb het volgende probleem.
Mijn pc stond een tijdje aan met de monitor uit ik denk zo'n 3 uurtjes.
Op het moment dat ik mijn monitor aanzetten, stond mijn beeld helemaal vast, niks reageerde meer, zelf geen ctrl alt del.
Dus ik een zachte reset gegeven en de pc gaat uit en start daarna niet meer op, wel me voedings lampje ging branden en de lampjes van me cdrom en dvdrom drive gingen even aan. maar voor de rest niks ook geen signaal naar me monitor.
Dus ik de stroom van mijn pc afgegooid en na een tijd weer aangezet en precies het zelfde als hierboven, hij deed nog niks.
alles heb ik weer uitgegooid en ben gaan boodschappen doen.
Bij terugkomst nog eens geprobeerd, helemaal niks.
Dus ik heb de pc kast open gegooid en een aantal stekkers aangedrukt en de stroom er weer op, toen begon hij te ratelen, me processer ging weer te keer, me harde schijf hoorde ik werken, dus alles starte weer op.
Ik heb toen alles er weer op aangesloten en in mijn logboeken gekeken of ik daar wat in kon vinden, daarstond een aantal meldingen diskfout. Dus ik heb me harde schijf gecontroleerd en nou krijg ik de volgende meldingen Bestandsrecordsegment 1936 1937 1938 en 1939 onleesbaar.
Wie zeg dit wat en wie weet wat hier aan de hand is of heeft dat meegemaakt.
Want ik wil het voor zijn en niet dat daadelijk me pc helemaal niks meer doet.

Alle antwoorden zijn welkom.

Ik denk dat er door een slecht kontakt een (stroom)storing in je harddisk is geweest, die een paar slechte clusters heeft geschreven.
Doe eens een volledige schijf controle.

Dit denk ik omdat na het aandrukken van je kabels de boel weer draaide.

Nou het is weer zover hoor, ik was net klaar met defragmentatie en alles stond weer vast.
Zowel me toetsenbord als me muis deden niks meer.
Wat zou dit nou zijn, me videokaart.

Dat kan aan je voeding liggen, de spanningsregelaars op je mobo, slecht geheugen, oftewel, dat is zo op afstand niet te zeggen.

Beginnen met het kontroleren van de spanningslijnen, dit kan in de bios, meestal, of Everst downloaden om dit na te zien.

Daarnaast een memtest, om het geheugen te testen.

Wat moeten de waarde's zijn van die spanningslijnen, of is dat pc afhankelijk

Temp van mijn mobo is nu 36 gr. cpu 30 en hd 40.

Nominus zei:
Wat moeten de waarde's zijn van die spanningslijnen, of is dat pc afhankelijk

Temp van mijn mobo is nu 36 gr. cpu 30 en hd 40.

De 3 belangrijkste zijn +12v, +5v en 3,3 volt, afwijkingen van 10% naar boven of beneden zijn de toleranties, maar fluctaties zijn ook uit den boze.

De bios, is in dit geval, het betrouwbaarste.

Nou ik heb gedaan wat je gezegd hebt.
alleen toen ik memtest ging draaien sloeg hij na een tijdje weer vast.
Het scherm was zwart en hij reageerde nergens meer op, wel zag ik dat aan de voorkant van mijn pc mijn voedingslampje, hd lampje en me dvd rw lampje branden en voor de rest was hij hardstikke dood.
Ik heb een hele nacht gewacht en toen hem weer aangezet en nou deed hij nog steeds niks, de ventilatoren gingen wel draaien, lampje op me mobo ging ook aan en weer die lampjes aan de voorkant. Voor de rest was hij dood, kan het me cpu zijn??????

Voeding van iemand lenen of uit een andere pc proberen, het kan de 3,3 voltslijn zijn, als het probleem blijft, kun je nog een bios reset proberen, aan de cpu ligt het niet, dan moet deze zonder koeling hebben gedraaid, die zijn meestal niet stuk te krijgen, de grootste verdenking is dan toch wel het moederbord.

die 3,3 voedingslijn dat is de lijn naar je mobo????
En hoe zeker is het mijn cpu niet.

Ik heb me pc uitgeprobeerd met een andere voeding, maar helemaal niks.
Heeft er iemand nog suggesties

Ik heb de pc weggebracht en het blijkt me hd te zijn. Dit vind ik vreemd want hij zou toch gewoon moeten opstarten als de hd kapot is en evt. een fout melding geven hierover. Maar zoals je boven kan lezen starte hij helemaal niet op. Hebben jullie hierover een mening.

Hallo allemaal,

Het probleem is opgelost, het blijkt me moederboard. Dus de moederboard is vervangen en hij draait weer als een tiet.
Ik wil iedereen bedanken voor jullie reactie's.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan