vast maar niet uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjees

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2002
Ik heb een pc welke ik niet lekker aan de gang krijg.
(ik weet eigenlijk ook niet of ik in de juiste groep zit maar lees eerst mijn verhaal en oordeel dan zelf)

Deze pc lijkt normaal te werken maar af en toe slaat hij gewoon vast, niet uit maar het beeld "bevriest"dan gewoon en de pc doet dan helemaal niets meer.

Nou zou je zeggen dat het ligt aan het besturingssysteem en niet aan de hardware, echter heb ik diverse soorten besturing (W95,W98 en ME geprobeerd maar het mankement blijft steeds terug komen.

Ik kan ook niet vertellen wat de pc aan het doen is als dit probleem zich voordoet.
Gisteren heb ik 2 uur achter elkaar een spel gespeeld zonder problemen, en vanmorgen knalde hij na 2 minuten al vast.

ik heb em vandaag ook 3 uur achter elkaar aan laten staan zonder er iets op te doen en dan blijft hij gewoon draaien.

Net geprobeerd om met aida 32 alles eens te bekijken en te banchmarken en de eerste keer sloeg die al vast bij het starten van aida, terwijl hij na een herstart (stekker eruit) de 2e keer zonder problemen aida starte

De PC is als volgt opgebouwd,
ASUS PEGASUS VT694X MOBO
P3 @800 MHZ(6x133) processor (coppermine)
SDRAM PC133
10GB seagate HD
en een S3 PCI Videokaartje (puur om te testen)

Temperaturen van de PC zijn:
25 graden voor het mobo
47 graden voor de processor.

Op dit moment staat er ME op.

Weet iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn, in welke hoek ik dit moet zoeken en of ik ergens via een logfile misschien kan uitzoeken wat er mis is ?

een S3 PCI Videokaartje (puur om te testen)

Me gedachten gingen ook uit naar je videokaart!

Me gedachten gingen ook uit naar je videokaart!

Het vreemde is wel dat jij met een (best) zwaar spel gisteren 2 uur achter elkaar probleemloos bleef werken....

Ben in ieder geval van plan om morgen ff een ander kaartje op te halen bij een kennis (een AGP)

Ik heb net voor alle zekerheid ook ff een andere voeding geprobeerd, je weet maar nooit.

Echter niet het gewenste resultaat, hij slaat nog steeds vast:confused:

sdram geheugen dat vol loopt?

windows taakbeheer kan je daar al een stuk mee helpen.
ctrl-alt-del en dan taakbeheer in windows xp tenminste.

Helaas staat er geen XP op, ik heb vanmorgen al wel een uurtje gezocht maar kan nergens registraties vinden van foutmeldingen (errorlogs of iets dergelijks)

Ik heb een andere AGP kaart in de pc gezet en nu werkt ie weer probleemloos,

iedereen bedankt voor de hulp,
Weer iemand blij gemaakt hier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan