• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vast tabblad vooraan

Status
Niet open voor verdere reacties.

NWillemsen

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2010
Hoi,

ik heb een excel bestand met zo'n 40 tabbladen. Waardoor je regelmatig heen en weer moet scrollen.
Nu wil ik graag het 1ste tabblad, met een overzicht/samenvatting van alle tabbladen altijd in beeld houden, zodat ik daar snel naar toe kan klikken...

Kan iemand mij helpen??

Groeten,
Norbert

Hoi,

ik heb een excel bestand met zo'n 40 tabbladen. Waardoor je regelmatig heen en weer moet scrollen.
Nu wil ik graag het 1ste tabblad, met een overzicht/samenvatting van alle tabbladen altijd in beeld houden, zodat ik daar snel naar toe kan klikken...

Kan iemand mij helpen??

Groeten,
Norbert

naar mijn weten kan je een werkblad niet "blokkeren" zodat dit vast blijft staan. Wat je wel kan doen is een nieuw venster openen (Menu Venster >> Nieuw Venster) en dit venster op je eerste werkblad laten staan. Misschien kan dat je helpen.

Voeg een extra kolom in op elk blad(kan in één handeling) en zet daar de Bladindex neer
Dus alle bleden bereikbaar via hyperlink.
Pas nu nog titels blokkeren toe en je hebt een oplossing.

Succes, Cobbe

als je linksonderin naast de tabladen, dus daar waar de pijltjes staan op rechtermuistoets klikt kun je alle tabs direct selecteren. (excel 2003)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan