Ik heb een tabel met daarin de naam van een onderwerp en een id van dit onderwerp
Voor elk onderwerp kunnen meerdere medewerkers verantwoordelijk zijn in een aantal groepen.
Ik heb een tabel met daarin een id van de medewerkers, een id voor de koppeling van het onderwerp een groepnummer en een beschikbaarheid die aangeeft of een persoon wel (1) of niet (0) beschikbaar is.
Ik wil een query die de onderwerpen met groepen weergeeft, waarbij (per groep) het aantal medewerkers dat beschikbaar is (1) kleiner is dan 2 en waarbij de medewerker zelf niet in de lijst van beschikbaar staat voor die betreffende groep.
Onderstaande tabel voor medewerker 10
Regel Onderwerp id medewerker groep beschikbaar Opm
1 Project A 1 10 A 1 Niet weergeven, medewerker 10
2 Project A 1 11 B 1 Niet weergeven voor B zijn 2 medewerkers
3 Project A 1 11 C 1
4 Project A 1 12 B 1 Zie regel 2
5 Project B 2 10 A 0 Niet weergeven, Medewerker 10 voor groep A opgegeven
6 Project B 2 11 A 1 Zie regel 5
7 Project B 2 11 B 1
8 Project B 2 12 C 0 Niet weergeven, beschikbaar =0
9 Project B 2 13 C 1-------------------
Ik ben niet zo ervaren met SQL maar ik kom een heel eind, maar deze is wel erg lastig. Wie kan me helpen met een query voor MySql????
Alvast bedankt!!
Erwin
Voor elk onderwerp kunnen meerdere medewerkers verantwoordelijk zijn in een aantal groepen.
Ik heb een tabel met daarin een id van de medewerkers, een id voor de koppeling van het onderwerp een groepnummer en een beschikbaarheid die aangeeft of een persoon wel (1) of niet (0) beschikbaar is.
Ik wil een query die de onderwerpen met groepen weergeeft, waarbij (per groep) het aantal medewerkers dat beschikbaar is (1) kleiner is dan 2 en waarbij de medewerker zelf niet in de lijst van beschikbaar staat voor die betreffende groep.
Onderstaande tabel voor medewerker 10
1 Project A 1 10 A 1 Niet weergeven, medewerker 10
2 Project A 1 11 B 1 Niet weergeven voor B zijn 2 medewerkers
3 Project A 1 11 C 1
4 Project A 1 12 B 1 Zie regel 2
5 Project B 2 10 A 0 Niet weergeven, Medewerker 10 voor groep A opgegeven
6 Project B 2 11 A 1 Zie regel 5
7 Project B 2 11 B 1
8 Project B 2 12 C 0 Niet weergeven, beschikbaar =0
9 Project B 2 13 C 1
Ik ben niet zo ervaren met SQL maar ik kom een heel eind, maar deze is wel erg lastig. Wie kan me helpen met een query voor MySql????
Alvast bedankt!!
Erwin